0 562 visningar

22 svar

Grattis Michael

gunhild Nordås och Kåddis

2 sep 2011 kl. 11:14

Michael Krikorev fyller år i dag.
Vi skickar en hälsning.

0

Madde/ Nikke Småland

2 sep 2011 kl. 12:03

Grattis ifrån oss också:)

0

Stisse/Mjölby

2 sep 2011 kl. 12:25

Grattis på dagen! Detta forum är suveränt för oss svampgalningar!

0

Lill, Skellefteå

2 sep 2011 kl. 12:39

Grattis!!

0

Lena M

2 sep 2011 kl. 12:50

Hadenäran,hoppas att dagen blir givande !

0

Maric // Arlanda

2 sep 2011 kl. 13:04

Stort Grattis Micke!

0

Lilla My

2 sep 2011 kl. 13:15

Grattis!

0

Birgitta C

2 sep 2011 kl. 13:49

Grattis!

0

Gula

2 sep 2011 kl. 13:50

Grattis Micke! :-))

0

Skogsfrun i Obbola

2 sep 2011 kl. 15:00

Korkar upp champagnen, kom får du smaka!

0

Gina

2 sep 2011 kl. 17:23

Ett stort grattis på födelsedagen!

0

Grethe F

2 sep 2011 kl. 18:02

Grattis på dagen

0

Totte Gbg

2 sep 2011 kl. 20:51

Grattis !

0

"JAS" Helsingborg

2 sep 2011 kl. 20:53

Grattis på dig.

0

Draken

2 sep 2011 kl. 21:13

Stort Grattis tack för ett forum vi svamp och skogstokiga inte kan vara utan

0

Helena i Lund

2 sep 2011 kl. 21:18

Grattis på din dag!!

0

Michael Krikorev

2 sep 2011 kl. 22:58

Tack tack!

Är på mykologiveckan i Jokkmokk just nu, många roliga svampfynd har det varit här. 

Kan komma med en lite utförligare bildrapport senare i höst då jag har lite mer tid. Bifogar iaf några bilder…

1. Birgitta och Sven D här på forumet hittade pärlmusseron (Melanoleuca verrucipes). Var kul att se…

2. Torrmusseron (Tricholoma sudum) har diskuterats under veckan. Fynd dimper in varje dag från de sandiga tallhedarna här, men jag har fortfarande inte riktigt klart för mig hur man känner igen den, eller om de kollekter jag har verkligen är T. sudum… 

3. Fagerhätta (Mycena oregonensis) var kul att äntligen få se… Det verkade ett tag som att den hade lite för stora sporer och passade bättre in på den mycket vanligare orangehättan (M. acicula), men det verkar nu stå klart att det verkligen är oregonensis… kul!

Kruskantarell hittades under veckan.. måste vara det nodligaste fyndet?

Pärlmusseron, torrmusseron och fagerhätta

0

Michael Krikorev

2 sep 2011 kl. 23:02

den misstänkta torrmusseronen verkar ha trillat bort.. kommer här

Tricholoma sudum?

0

Tony S

2 sep 2011 kl. 23:15

Grattis!
Roliga fynd med. Pärlmusseron har jag bara sett en gång för många år sedan på en nedlagd soptipp. Tror ni har vackrare miljöer där uppe. ;)
Tjusig liten hätta, tycks vara mer konisk än orangehätta.
Vilka arter är närmast att förväxla torrmusseron med?

0

Marina Jansson

2 sep 2011 kl. 23:16

Grattis Michael!

0

Michael Krikorev

2 sep 2011 kl. 23:38

Jag tycker såpmusseron står närmast tillhands som förväxlingssvamp till T. sudum, men jag kan inte arten tillräckligt bra än. Ska titta lite närmre på kollekterna i höst/vinter.

0

Irene A

3 sep 2011 kl. 17:43

Kul med kruskantarellen! Den slår vår fyndplats i Västerbotten med c:a 30 mil :-)

0

Birgiutta D

5 sep 2011 kl. 22:58

Hittade pärlmusseronen under outlook express, det är väl den som kommer upp är man kommuicerar med dig via svampguiden, så allt är lugnt, Hoppas din resa hem också gick bra, ses.

Svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan

OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.
Du är inte inloggad, men kan svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan ändå genom att fylla i formuläret nedan. Är du regelbunden besökare på svampguiden kan du skapa ett konto för att slippa fylla i namn och säkerhetsfrågor varje gång du postar ett nytt inlägg. Välkommen att logga in eller skapa nytt konto. Det är gratis!
Välj bild…
Ladda hem Svampguiden till din telefon!
Available in Google Play
Rekommenderat Svampguiden rekommenderar Kaffe.se för dig som vill ha riktigt gott kaffe med dig ut i svampskogen
Ny Version! Svampguiden+ är en ny och uppdaterad app för iPhone och iPad som nu äntligen också finns tillgänglig för dig som har Android!
Svamptork finns att köpa på svamp.se
Identifiera arter med hjälp av kameran i din iPhone