0 376 visningar

14 svar

mushrooms with interesting shapes

lisa stockholm

7 sep 2011 kl. 07:35

en kremla och en spindling…

0

Pochahontas

7 sep 2011 kl. 08:02

Lol, great

0

Boman

7 sep 2011 kl. 09:31

lovely!

0

Barbara

7 sep 2011 kl. 09:36

LOL, perhaps you subconsciously like warmhearted people….and nice butts? ;)

0

share your photos of mushrooms with interesting shapes

lisa stockholm

7 sep 2011 kl. 16:39

Yeah, isn´t nature great! Here comes a few more…interesting shapes

0

share your photos of mushrooms with interesting shapes

Barbara

7 sep 2011 kl. 17:41

Very nice pic’s! The second one looks a little naughty ;)

0

3 more

lisa stockholm

12 sep 2011 kl. 07:57

3 more mushroom photos -fun shapes

0

oxtungssvamp

Michael Krikorev

12 sep 2011 kl. 12:24

Udda exemplar av oxtungssvamp (Fistulina hepatica).

Oxtungssvamp (Fistulina hepatica)

0

oxtungssvamp

Linus Äholm

12 sep 2011 kl. 12:27

LOL =)

0

Andra väsen

Tina Nordberg

12 sep 2011 kl. 12:37

Citronslemming
Trollskägg som igelkotte på grankotte
Vårtröksvampsväsen

0

Så det kan gå

Irene A

12 sep 2011 kl. 21:42

Hittade den här idag i barrskog.
Jag skulle gärna vilja få tips om vad det kan vara för art också. Är inne på någon Lepista, men vilken..?

0

Så det kan gå

Michael Krikorev

13 sep 2011 kl. 15:51

Irene: Lepista multiformis?

Har inte hittat den arten själv, men har för mig att jag sett bilder som påminner om din svamp…

0

Så det kan gå

Irene A

13 sep 2011 kl. 16:40

Tack för tipset Michael!
L. multiformis skulle nog kunna växa på ett liknande sätt och ha samma färger, men är inväxt trådig/stripig i hatten.

Jag kollade sporerna också. De var cylindriska, ganska små, de flesta omkring 5,5 x 3,5 my. Fick för mig att de var en aning knottriga, men det måste ha varit en synvilla - hittar ingen Lepista som stämmer.

Det är nog broskmussling som har växt på begravd ved eller rötter.. Jag tror att allt regnande här har gjort den ovanligt mörk.

0

flower pretender

lisa stockholm

16 sep 2011 kl. 10:53

i think michael´s oxtungssvamp takes the first prize for best “Bum-Look-Alike” mushroom:-D
Today i saw flowers,no,i mean,mushrooms that look like flowers. Would be great to know the name.

0

3 more

lisa stockholm

16 sep 2011 kl. 12:34

mushrooms with fun shapes

Svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan

OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.
Du är inte inloggad, men kan svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan ändå genom att fylla i formuläret nedan. Är du regelbunden besökare på svampguiden kan du skapa ett konto för att slippa fylla i namn och säkerhetsfrågor varje gång du postar ett nytt inlägg. Välkommen att logga in eller skapa nytt konto. Det är gratis!
Välj bild…
Ladda hem Svampguiden till din telefon!
Available in Google Play
Rekommenderat Svampguiden rekommenderar Kaffe.se för dig som vill ha riktigt gott kaffe med dig ut i svampskogen
Ny Version! Svampguiden+ är en ny och uppdaterad app för iPhone och iPad som nu äntligen också finns tillgänglig för dig som har Android!
Svamptork finns att köpa på svamp.se
Identifiera arter med hjälp av kameran i din iPhone