0 247 visningar

14 svar

Bästa stället..

Jonnie

6 sep 2006 kl. 20:37

Skickar in en bild på mitt bästa ställe, dålig bild förresten, är sannerligen inte så lätt att fotografera ett stort kantarellställe, hursomhelst föreställer fotot ett ställe som jag årligen plockar minst 30 kilo kantareller på, i ett par omgångar, , ,
jag har rätt många andra ställen som jag kanske kan sno ihop 4-5 kilo på men inget som ens kommer i närheten av det här, troligen kommer jag aldrig hitta något liknande…synd att bilerna blev så dåliga.

0

Lena M

6 sep 2006 kl. 20:45

Är det taget denna säsong är det bara att gratulera, för jag hittar bara lite här , lite där. Om det beror på torkan i juli, halva aug. låter jag vara osagt. Men kul är det att finna sådana där kantarellställen.

0

Jonnie

6 sep 2006 kl. 20:51

Bilderna är tagna för några veckor sedan, tråkigt för dej Lena M, att du inte hittar så mycket, , , här, (södra Värmland) är det gott om all svamp nu, enormt med Karl-Johan på sina ställen, och här har det varit
j-ligt torrt i år..

0

Berit

6 sep 2006 kl. 21:48

Säger bara..Fusk! :(
Sådär brukar det se ut på mitt alldeles egna kantarellställe…
Här i Småland har det nu regnat i nästan 2 månader, men det duger väl inte till de kräsna jag vill ha förstås;)
Men jag har inte gett upp hoppet än.

Det är magiskt att hitta ett sånt här ställe där man kan sitta o plocka hur länge som helst och sen ta en paus o dricka varm choklad och sen fortsätta plocka :)

0

Jonnie

6 sep 2006 kl. 22:25

Jo, det tar ungefär 2-3 timmar att plocka över det, med kaffe emellan, hur gött som helst.

0

Clara

6 sep 2006 kl. 23:33

Hej!
Du skrev att det var gott om K-J det har jag också upptäckt men kvaliten är inte som förra och för två år sedan.
De flesta är angripna eller hittar de fräscha?

0

Affe

7 sep 2006 kl. 00:33

OJ!!!!
Nästan så man mår lite illa när man ser det, ren avundsjuka :)

Önskar att jag hittar ett sånt ställe någon gång, kommer kanske.

0

Avundsjuk?

7 sep 2006 kl. 01:23

Photoshop är ett bra program.

0

Affe

7 sep 2006 kl. 01:43

Avundsjuk?, och med det menar du?

0

Annika, Morgongåva

7 sep 2006 kl. 07:24

oj så mysigt! Jag blir också avundsjuk, men observera skillnaden mellan avundsjuk och missunsam! Idag sätts ofta likhetstecken mellan dessa två ord. Det är jättekul att andra hittar sådana ställen, men det vore kul att hitta ett själv också!GRATTIS Jonnie!

0

Lena M

7 sep 2006 kl. 07:32

Vi får hoppas att det inte är kört ännu, förra året plockade jag kantareller i månadsskiftet okt. / nov. ( Gästrikland )

0

Emalin

7 sep 2006 kl. 09:26

Oj, vilken lycka!!

Hoppas jag springer på ett sådant ställe jag med, finner mest småställen med kantareller men det kommer nog:)

0

Rasmus Olsson

7 sep 2006 kl. 11:50

Jag har också ett sånt ställe men där växer trattkantareller och svart trumpetsvamp, kan plocka hur länge som helst på det stället.
Jag måste ha haft en otrolig tur som hittat ett sånt ställe.

0

PB

7 sep 2006 kl. 18:58

Vackert!! Men hade varit ännu vackrare med en svampkorg ....Men den kanske redan var full. Och man tager vad man haver..

0

Rasmus Olsson

7 sep 2006 kl. 20:20

Hade redan fyllt allt jag hade att plocka i.

Svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan

OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.
Du är inte inloggad, men kan svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan ändå genom att fylla i formuläret nedan. Är du regelbunden besökare på svampguiden kan du skapa ett konto för att slippa fylla i namn och säkerhetsfrågor varje gång du postar ett nytt inlägg. Välkommen att logga in eller skapa nytt konto. Det är gratis!
Välj bild…
Ladda hem Svampguiden till din telefon!
Available in Google Play
Rekommenderat Svampguiden rekommenderar Kaffe.se för dig som vill ha riktigt gott kaffe med dig ut i svampskogen
Ny Version! Svampguiden+ är en ny och uppdaterad app för iPhone och iPad som nu äntligen också finns tillgänglig för dig som har Android!
Svamptork finns att köpa på svamp.se
Identifiera arter med hjälp av kameran i din iPhone