Skickar in en bild på mitt bästa ställe, dålig bild förresten, är sannerligen inte så lätt att fotografera ett stort kantarellställe, hursomhelst föreställer fotot ett ställe som jag årligen plockar minst 30 kilo kantareller på, i ett par omgångar, , ,
jag har rätt många andra ställen som jag kanske kan sno ihop 4-5 kilo på men inget som ens kommer i närheten av det här, troligen kommer jag aldrig hitta något liknande…synd att bilerna blev så dåliga.
Säger bara..Fusk! :(
Sådär brukar det se ut på mitt alldeles egna kantarellställe…
Här i Småland har det nu regnat i nästan 2 månader, men det duger väl inte till de kräsna jag vill ha förstås;)
Men jag har inte gett upp hoppet än.
Det är magiskt att hitta ett sånt här ställe där man kan sitta o plocka hur länge som helst och sen ta en paus o dricka varm choklad och sen fortsätta plocka :)
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.