Har nu fyllt min frys och torkat så mycket svamp att det räcker till nästa svampår. Har även gett en del till nära och kära.
Vill ju ändå ut i svampskogen och då slog det mig:
Varför inte göra något ÄNNU bättre av detta?
Beslutade mig för att alla kantareller som jag plockar hädanefter ska jag sälja och skicka dessa pengar till Akutfonden i Läkare utan gränser.
Mina köpare vinner på det(nyplockade kantareller från orten), jag vinner på det(får vara ute i skogen )samt de verkligt behövande vinner på det.
En win-win-win-situation alltså!
Vill bara ge detta tips till alla som känner som jag =)))
Iden är bra, och får mig att tänka efter.
Hitintills har jag skänkt svamp till handikappade och äldre människor som en gång i tiden plockade sin egen svamp.
Vilket är bäst?
För mig är det viktigaste att dela med mig av skogarnas överflöd,då jag redan fått mer än nog av kantareller!
Att förena nytta med nöje!
Lekte med tanken om alla på svampguiden plockade kantareller efter en dagsutflykt och sedan skänkte pengarna det skulle bli en hel del!
Jag har svårt att hitta köpare till kantareller,men det kanske var lättare att sälja om det går till välgörande ändamål,då skulle jag nog få stå utanför Ica och sälja! Jag har annars så svårt att ta betalt och ger bort mycket kantareller,senast igår gick jag särskilt och letade och gav bort 4-5 liter till en bekant som inte orkar gå i skogen.
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.