0 264 visningar

6 svar

Idé!

Snilleblixten

10 sep 2011 kl. 16:59

Har nu fyllt min frys och torkat så mycket svamp att det räcker till nästa svampår. Har även gett en del till nära och kära.
Vill ju ändå ut i svampskogen och då slog det mig:
Varför inte göra något ÄNNU bättre av detta?
Beslutade mig för att alla kantareller som jag plockar hädanefter ska jag sälja och skicka dessa pengar till Akutfonden i Läkare utan gränser.
Mina köpare vinner på det(nyplockade kantareller från orten), jag vinner på det(får vara ute i skogen )samt de verkligt behövande vinner på det.
En win-win-win-situation alltså!
Vill bara ge detta tips till alla som känner som jag =)))

0

Charlotte B

10 sep 2011 kl. 17:11

Wow!! Strålande ide tycker jag :-D

0

Tony

10 sep 2011 kl. 17:47

LYSANDE!!!! borde ta efter.Även jag

0

Bo Reyer

10 sep 2011 kl. 19:14

Iden är bra, och får mig att tänka efter.
Hitintills har jag skänkt svamp till handikappade och äldre människor som en gång i tiden plockade sin egen svamp.
Vilket är bäst?
För mig är det viktigaste att dela med mig av skogarnas överflöd,då jag redan fått mer än nog av kantareller!

0

Annette L, norr om Sthlm

10 sep 2011 kl. 19:19

Spelar väl egentligen ingen roll, det är ju bra vilket som!

0

Snilleblixten!

11 sep 2011 kl. 22:55

Har plockat ca 20 liter kantareller idag, har redan fått beställningar på allt =)
Kan säga att det kändes roligare än nånsin att plocka!

0

Grattis Grattis!

Elisabeth Jansson

11 sep 2011 kl. 23:01

Att förena nytta med nöje!

Lekte med tanken om alla på svampguiden plockade kantareller efter en dagsutflykt och sedan skänkte pengarna det skulle bli en hel del!

Jag har svårt att hitta köpare till kantareller,men det kanske var lättare att sälja om det går till välgörande ändamål,då skulle jag nog få stå utanför Ica och sälja! Jag har annars så svårt att ta betalt och ger bort mycket kantareller,senast igår gick jag särskilt och letade och gav bort 4-5 liter till en bekant som inte orkar gå i skogen.

Svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan

OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.
Du är inte inloggad, men kan svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan ändå genom att fylla i formuläret nedan. Är du regelbunden besökare på svampguiden kan du skapa ett konto för att slippa fylla i namn och säkerhetsfrågor varje gång du postar ett nytt inlägg. Välkommen att logga in eller skapa nytt konto. Det är gratis!
Välj bild…
Ladda hem Svampguiden till din telefon!
Available in Google Play
Rekommenderat Svampguiden rekommenderar Kaffe.se för dig som vill ha riktigt gott kaffe med dig ut i svampskogen
Ny Version! Svampguiden+ är en ny och uppdaterad app för iPhone och iPad som nu äntligen också finns tillgänglig för dig som har Android!
Svamptork finns att köpa på svamp.se
Identifiera arter med hjälp av kameran i din iPhone