Brukar bra plocka Karljohan bland sopparna, men idag tog jag också en som svartar på snittytorna. Det är en Smörsopp, liknar nog Aspsopp skulle jag tro. Tuggade försiktigt en liten bit av köttet och det var helt ok. Försöker skicka med en bild men lyckas inte få med den (websidan vill inte visas säger programmet). Vill egentligen bara veta om jag kan ha förväxlat den med något oätligt.
Sa fel - menar inte Aspsopp, snarare Björksopp eftersom foten är svart:
Vilken sopp svartnar SVARA
Brukar bra plocka Karljohan bland sopparna, men idag tog jag också en som svartar på snittytorna. Det är en Smörsopp, liknar nog Aspsopp skulle jag tro. Tuggade försiktigt en liten bit av köttet och det var helt ok. Försöker skicka med en bild men lyckas inte få med den (websidan vill inte visas säger programmet). Vill egentligen bara veta om jag kan ha förväxlat den med något oätligt.
Förlåt, men jag förstår inte riktigt. Jag har inte skrivit SVARA. Det står SVARA på varje inlägg, för att man ska kunna svara på dem. Däremot “svarade” jag på mitt eget inlägg efter två minuter för att kunna korrigera att jag skrivit Aspsopp, men ville ändra till Björksopp.
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.