0 433 visningar

14 svar

Svart trumpet

Norma

10 sep 2011 kl. 21:30

Vilket svampår!! Så mycket svamp :)

0

Eleonora

10 sep 2011 kl. 21:37

Wow! Grattis!

0

Jessica

10 sep 2011 kl. 21:57

Fina!

0

Birgit

10 sep 2011 kl. 22:28

Norma !
Härligt att se.
Clas ( min make ) och jag var borta i dina svampmarker för någon vecka sedan.Det blev lika mycket som när jag ,Alf och Brittis var hos dig för ett antal år sedan.

0

h. k-holmen

10 sep 2011 kl. 23:39

Wow! Grattis Norma! Var i landet hittar man de mängderna?

0

Ullis

11 sep 2011 kl. 00:03

Jösses så mkt svamp….

0

Skogsälvan

11 sep 2011 kl. 00:52

WOW!Grattis!=)
Blir lite avundsjuk på dej nu:) Jag har sökt efter svart trumpet i ca 5 år men aldrig funnit några!

0

h, k-holmen

Annette L, norr om stan

11 sep 2011 kl. 08:22

Hej, vet inte var dessa är funna, men om k-holmen betytder Kungsholmen så har du närmast i Liljanskogen…Jag plockar massor norr om stan och mest i Åkersberga.

0

h, k-holmen

Boman

11 sep 2011 kl. 09:09

Nu finns det chans att hitta dem, de finns i massor.Överallt. På många år hittade jag inte mer än enstaka, förra året massor och nu hur mycket man orkar plocka. Plockade i Salem igår.

0

Kristianstad

Norma

11 sep 2011 kl. 11:22

Jag plockar på Balsberget nö om kristianstad.

0

Kristianstad

Maria

11 sep 2011 kl. 13:49

hur torkar du så mkt svamp på en gång?
Jag ahr det problemet så jag kan inte plocka all svamp på en gång.

0

Annette L, norr om Sthlm

11 sep 2011 kl. 13:58

Där jag plockar mina är den gemensamma nämnaren: överväxta omkullfallna träd, oftast i slänt, ek och hasselsnår. Det knakar lite murket under mossan/gräset på samtliga ställen :)

0

Maria

Norma

11 sep 2011 kl. 19:15

Jag ger bort mycket av svampen det brukar uppskattas. Jag gillar jakten och plockningen :)

0

Maria

Gina

12 sep 2011 kl. 00:07

Jisses vad med trumpetsvamp! Grattis! Inte ett dugg avundssjuk, inte då ;-).

0

h, k-holmen

h. k-holmen

16 sep 2011 kl. 00:03

Nu jag har hittat dom också! :) Woow! Superhärligt! Jag hittade dom i Åvaskogen och runt Kungsängen. Och jo, k-holmen som Kungsholmen Stockholm.

Svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan

OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.
Du är inte inloggad, men kan svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan ändå genom att fylla i formuläret nedan. Är du regelbunden besökare på svampguiden kan du skapa ett konto för att slippa fylla i namn och säkerhetsfrågor varje gång du postar ett nytt inlägg. Välkommen att logga in eller skapa nytt konto. Det är gratis!
Välj bild…
Ladda hem Svampguiden till din telefon!
Available in Google Play
Rekommenderat Svampguiden rekommenderar Kaffe.se för dig som vill ha riktigt gott kaffe med dig ut i svampskogen
Ny Version! Svampguiden+ är en ny och uppdaterad app för iPhone och iPad som nu äntligen också finns tillgänglig för dig som har Android!
Svamptork finns att köpa på svamp.se
Identifiera arter med hjälp av kameran i din iPhone