0 260 visningar

5 svar

Bronssopp?

Eva-Lotta

11 sep 2011 kl. 18:58

Plockade dessa soppar idag och skulle vilja veta vad det är för sort och om de är goda matsvampar?

0

Arne

11 sep 2011 kl. 20:07

En av mina absoluta favoriter bland soppar, god tycker jag.

0

Eva-Lotta

11 sep 2011 kl. 20:09

Vet du möjligen vad det är för sort?

0

Karl-Johan

Elisabeth Jansson

11 sep 2011 kl. 20:09

Hej!
Det är en Karl-Johan som du hittat,de är goda matsvampar,stek den ordentligt!

Rören det som är under hatten får den färgen när de börjar bli gamla,från början är de vita,men den såg ganska fräsch ut

0

Irene A

11 sep 2011 kl. 20:14

Jag får en känsla av att det är finluden stensopp, också en bra matsvamp.

0

Eva-Lotta

11 sep 2011 kl. 21:05

Tack, jag tittade runt lite på bilder av finluden stensopp och det verkar kunna stämma. Då vågar jag tillaga den!

Svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan

OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.
Du är inte inloggad, men kan svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan ändå genom att fylla i formuläret nedan. Är du regelbunden besökare på svampguiden kan du skapa ett konto för att slippa fylla i namn och säkerhetsfrågor varje gång du postar ett nytt inlägg. Välkommen att logga in eller skapa nytt konto. Det är gratis!
Välj bild…
Ladda hem Svampguiden till din telefon!
Available in Google Play
Rekommenderat Svampguiden rekommenderar Kaffe.se för dig som vill ha riktigt gott kaffe med dig ut i svampskogen
Ny Version! Svampguiden+ är en ny och uppdaterad app för iPhone och iPad som nu äntligen också finns tillgänglig för dig som har Android!
Svamptork finns att köpa på svamp.se
Identifiera arter med hjälp av kameran i din iPhone