Vad är detta?
Ser ut och luktar nästan som trattisar men ingen färg.Altså bara gul i färgen. Hittade dem på ett ställe bland trattkantareller. Hoppas biden är OK. Den andra svampen var ng lite mer lila igår men bleknde under natten. Foten är som hos svart trumpettsvamp en har skivor.
Artbeskrivningshjälp
Det har skrivits mycket om det på svampguiden någon som har haft en albino rödgul trumpetsvamp den var brun på hatten och vit fot och trattisar som är gula och kantareller som är vita.
Du får skriva in lite olika sökord gul trattkantarell albino färg,m.m.om du vill läsa om det
Tck Elisabeth. Du va den enda person som svarade på min fråga. Tyvärr hittade jag ingen bild på albino trattisar och ingen inf om den varianter.
tacksam om stjärnexperter kan berätta lite mer om det är trattisar albino som jag har hittat.?eller vad är det för svamp och var kan jag läsa om den`???
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.