Jaa nu är det svårt att välja vad jag ska plocka när jag åker till skogen!
Det finns massor med blodspindelskivlingar aldrig någonsin har jag sett så mycket och sedan har rödgul trumpetsvamp kommit,om man ska plocka båda sorter så gäller det att plocka rödgul först för man blir alldeles röd om fingrarna,massor med orange och gula spindelskivlingar också.Man kan ju ta på sig tunna latexhandskar för att slippa bli röd.
Nu är det verkligen massor med arter och stora är svamparna så det förslår.
Vad plockar du för sorter just nu?
Det kryllar verkligen av oliak sorters spindelskivlingar i “mina ” skogar också. Färgar inte, än i alla fall utan plockar bara till mat, för mig, familjen och bekanta.
Skogs-, skägg- blod- och pepparriska, mandelriska(snart slut) lite kremlor, stensopp/Karl-Johan(sorterar inte dem) sandsopp, smörsopp, blomkålssvamp, citronslemskivling, sotvaxing(kommer nu) svart och rödgul trumpetsvamp,trattisar,kantarell,blek taggsvamp,rimskivling…glömde säkert nån sort. Lite blandat alltså.
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.