0 251 visningar

5 svar

Men är det inte?!...

Pernilla.

12 sep 2011 kl. 18:54

Stolt fjällskivling eller är jag ute och cyklar? Paranoid som jag är får jag för mig att det inte är det, såklart. Växte intill en stig där många passerar varje dag, så jag finner det mysko att ingen innan tatt den… Se bilderna, är ni snälla. Är ju ingen svampmästare, tyvärr.

Stolt Fjällskivling?

0

Irene A

12 sep 2011 kl. 19:10

Jo, det är det :-)

0

Pernilla.

12 sep 2011 kl. 19:28

WOW, första ggn jag hittar. Känns lite som att ha vunnit på lotteri. :) Tack för hjälpen!

0

Helena

12 sep 2011 kl. 20:01

Visst är det konstigt att ingen plockar!? Det enda stället där jag hittar och plockar stoltisar är i en stadspark där det promeneras och motioneras, det passerar lätt hundratals människor varje dag. Ändå kan vi plocka där varje år. De växer dessutom precis bredvid en frisbeegolfbana, så de är inte skymda eller så heller.

0

Boman

12 sep 2011 kl. 20:28

Grattis till fyndet! De flesta plockar soppar som Karl-Johan och möjligen kantarell. Tur för oss som kan lite fler sorter.

0

Bo E

13 sep 2011 kl. 14:13

har oxå sett dem på frisbee-bana

tyvärr hade nån kapat hattarna så bara ett gäng fötter stod kvar

kan ju vara nåt djur men jag misstänker starkt att de stått i vägen för frisbees

Svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan

OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.
Du är inte inloggad, men kan svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan ändå genom att fylla i formuläret nedan. Är du regelbunden besökare på svampguiden kan du skapa ett konto för att slippa fylla i namn och säkerhetsfrågor varje gång du postar ett nytt inlägg. Välkommen att logga in eller skapa nytt konto. Det är gratis!
Välj bild…
Ladda hem Svampguiden till din telefon!
Available in Google Play
Rekommenderat Svampguiden rekommenderar Kaffe.se för dig som vill ha riktigt gott kaffe med dig ut i svampskogen
Ny Version! Svampguiden+ är en ny och uppdaterad app för iPhone och iPad som nu äntligen också finns tillgänglig för dig som har Android!
Svamptork finns att köpa på svamp.se
Identifiera arter med hjälp av kameran i din iPhone