gummistövlar och regnrock på i så fall
paraply funkar ju inte om man ska ha händerna fria
nej tack
jag står över plockning om det regnar
tycker nog att själva njutningen av en härlig skogspromenad är lika stor som njutningen att käka svamp
o det är kombinationen som är så fantastiskt underbar
Snudd på föredrar att plocka närdet regnar, dock inte ösregn…det är i snudd bara jag i skogen, jag ser bättre - solmotljus funkar inte för mig alls - samt att det fungerar alldeles utmärkt att “förtorka” svampen på stora lakan på golvet :) har golvvärme…innan jag torkar dem i varmluftugnen. (tre plåtar åt gången x två ugnar, så det går undan) Katterna har lärt sig att inte röra min svamp, för då får jag spel :)Den enda svamp jag ev inte plockar i regn är sopp, för de är verkligen som svampar :)
Har också läst det där om blodriskor i någon äldre bok, men där var motiveringen att det var mindre larvangrepp om det varit ihållande regn i flera dagar. I år har det varit tillfälle att testa tesen, och det tycks faktiskt stämma. Har aldrig hittat så fina blodriskor som i år.
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.