Hittade flera gulröda kantareller som var mycket segare än dom jag brukade hitta. Stekte några men det var inte gott utan smakade mer som gulvita kantarellerna som jag brukar hitta på ängsmarker. Kan det vara de gulröda höstkantareller som kommer i slutet av september? Annars så återstår endast vanliga rödbruna kantareller som alternativ.
Jag är ledsen om jag ställde till besvär men jag är inget troll. Har bott i Sverige i många år. Jag tittade i en svampbok och pratade med en svampexpert och då kom vi fram till detta.
Gulröda kantareller = narrkatarell.
Gulvita kantareller liknar narrkantareller men växer på betesmarker i fuktig barmark.
Gulröda höstkantareller är nog narrkantar eller även om jag trodde att det inte var narrkantareller.
Rödbruna kantarellen är ju trattkantarell.
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.