0 900 visningar

8 svar

Någon i Åkersberga

Annette Landin

7 sep 2006 kl. 11:23

Som är duktig på kremlor & riskor?? Vill gärna ha sällskap i skogen!

0

Franco Matli

7 sep 2006 kl. 11:48

Jag är ute i skogarna varje dag.
Itresserad av nya biotyper.
Kan vara med dig en dag.Ring mig 08 715 25 02 så kommer vi överens.
Jag har hund en grönendal som heter Fungo Nero (Svartsvamp)
Hoppas att du inte är allergisk.

0

Andreas

7 sep 2006 kl. 13:41

Jag är uppvuxen i Åkersberga och har bott där nästan hela mitt liv (inte just nu dock, då jag bor i Upplands Väsby). Dock har jag mor och far kvar där, och är där och spelar innebandy varje måndag. Går gärna ut i skogen. Men…. jag är inte så himla svamperfaren än. Kremlor och riskor är jag icke bra på. Vågar mig väl på att plocka alla milda kremlor, men kan inte avgöra deras art och så.

0

Någon kvinnlig svampplockare? eller en grupp?

Annette Landin

8 sep 2006 kl. 10:49

Hej Andreas & Franco! Superjuste av er att ha lust att gå ut i skoogen å plocka svamp med mig, men min man fick frispel när han såg att jag skulle gå ut i skogen med främmande man…Ber om ursäkt, men kanske vi kan bli en större grupp? Blandat?

0

Jenny

8 sep 2006 kl. 12:13

Hej!!

Jag är gärna med på svampplockning, är ute flera ggr/v oftast kremlor, soppar och riskor..
Vi kanske kan boka en tid på ett bra ställe, typ torget utanför ICA med svampkorg i handen..

0

Annette Landin

8 sep 2006 kl. 12:34

jaaaaa! Jag bor söder om Åkersberga och jag träffas gärna! Det vore kul om vi blev fler! (även män & hundar)Jag kan lite varierande tider.

0

jenny

8 sep 2006 kl. 12:54

Hej igen

Typiskt nog firar vi födelsedag i familjen denna helg, ett alternativ är eventuellt en sen eftermiddag nästa vecka om jag kan klämma ihop dagishämtning etc.. ska kolla om någon dag funkar bättre, har du/ni andra några önskemål?

0

Annette

8 sep 2006 kl. 12:57

Jag hämtar vid 15, 30 ca (Söra & Luffarbacken) Jag kan vilka tider som helst nästa vecka utom måndag sen eftermiddag då det är föräldramöte.

0

Svampnörden

9 sep 2006 kl. 15:33

Fråga trattanna oxå för hon verkar lite sugen på sällskap i svampskogen.

Svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan

OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.
Du är inte inloggad, men kan svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan ändå genom att fylla i formuläret nedan. Är du regelbunden besökare på svampguiden kan du skapa ett konto för att slippa fylla i namn och säkerhetsfrågor varje gång du postar ett nytt inlägg. Välkommen att logga in eller skapa nytt konto. Det är gratis!
Välj bild…
Ladda hem Svampguiden till din telefon!
Available in Google Play
Rekommenderat Svampguiden rekommenderar Kaffe.se för dig som vill ha riktigt gott kaffe med dig ut i svampskogen
Ny Version! Svampguiden+ är en ny och uppdaterad app för iPhone och iPad som nu äntligen också finns tillgänglig för dig som har Android!
Svamptork finns att köpa på svamp.se
Identifiera arter med hjälp av kameran i din iPhone