Här uppe känns livet inte så kul. Inte en svamp så långt ögat kan nå. Några rödbandade spindlingar, 2 karljohan, några nejlikbroskingar, några ängschampinjoner, 1 sillkremla samt några smörsoppar, är allt som jag har funnit hittills denna höst. Jag har inget hopp om att det kommer att bli nån mer svamp i år.
Har jag fel, eller?
Hejsan på er! Var idag och tittade till mitt ställe där jag hittade Svart trumpetsvamp och Trattkantarell, ingen svamp synlig. Däremot har jag hittat bra med Karl-Johan lite Sandsopp Smörsopp, 1 kantarell och fler som var på gång..jag ger inte upp än
Carina i Piteå
Hejsan!
Anitha i Umeå hittar mycket karljohan och en del rödbrun stensopp, massor med sandsopp. Har aldrig sett så mycket sandsopp.Tegelsopp, en hel del. Det kryllar av aspsopp.
Har hört rykten om kantareller, men har inte hittat speciellt själv. Jag väntar på sotvaxingen.
Har inte sett en fårticka eller blek taggsvamp. Kremlorna dyker upp lite här och där, mest gröna och gula. Inga sillkremlor.Smörsopp finns det ganska gott om. Trattisarna lyser med sin frånvaro. Smörsopp finns det ganska gott om.
Var ute en sväng för ca en vecka sedan i Haparanda men hittade INGET. Började misstänka att det inte skulle bli något alls men efter positiva rapporter från Luleå kanske det är värt att ta en sväng i helgen.
Det ser dock inte så lovande ut, har knappt sett något alls. Man brukar ändå se någon form av svamp, även om den inte är ätlig, på gräsmattor etc. när det är säsong..
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.