Kjellin
18 sep 2011 kl. 15:30
Har haft så mycket att göra på jobbet att svampen har varit lidande av min frånvaro i skogen ;)
Så idag var det dags att plocka Svart Trumpetsvamp och samtidigt var jag och kollade in min lokal av Grå Kantarell, hittade 14 stycken, förra året hittade jag Svartnande Kantareller på samma lokal, men de åkte ner i stekpannan för provsmakning då jag fann en hel del (goda) för att revidera om det nu var Svartnande Kantareller, några här på forumet var tveksamma. (kan vara svårt att tolka bilder)
Så här kommer en bild på de tvenne jag tog med mig hem.. Växte exakt på samma ställe.. Vad tror ni ???
Har inte svaret på din fråga men måste säga att jag gillar din “självsäkerhet/kaxighet” - “dags att plocka svart trumpetsvamp”. Vi andra söker med ljus och lykta medan andra går ut och hämtar hem ;-). Stort grattis till skörden förresten :-). PS. Har själv haft turen att hitta svart trumpetsvamp i år :-).
Åhh vad roligt med ett ställe som gått i arv mellan generationerna :-). Vad mycket svamp, härligt att se!. Själv har jag funderat på det där med positivt tänkande, jag har haft nytta av det tidigare och kanske ska använda mig av det i svampskogen också. Det var det jag menade med självsäkerheten. Man kanske kan bestämma sig för att hitta svamp. Och du, jantelagen är väl inget vi behöver följa?! Jag menade allt i positiva ordalag och gläds mycket med andras svamplycka.
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.