Dessutom dina ex. är för gamla.
Troligtvis är din svamp en Gul fingersvamp.Fingersvamparna är numera klassade som oätliga p.g.a. de innehåller laxerande ämnnen.
Om du skulle ändå äta din svamp finns det fara att du kommer att sitta ofta på toastolen.Barn och äldre är mera känsliga.
Jag åt gul fingersvamp för ca 3 år sedan.
Ett stort fint ex. lite blekare än på bilden.
Ingen laxering, men vi är ju alla olika!
Ta´t försiktigt med svamp överhuvudtaget om du har känslig mage! Ett övermåttans frosseri är aldrig bra för magen, och svamp är ganska hårdsmält föda.
ni som förut ätit de riktigt gula fingarsvamparna som finns i Södermanland, kan lungt fortsätta med det, dom är inte giftiga eller laxerande för alla, klart någon kanske inte tål dem, som jag inte tål kantareller, vad det kan finnas för luriga fingersvampar i andra landskap vet jag inte
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.