Det här är väl kungschampinjon? Hittades på en gräsmatta idag i närheten av ett stort lövträd, blev lite för glad över fyndet och glömde kolla exakt vilket lövträd det rör sig om.
Luktar mandel, gulnar vid skrapning och är riktigt tung och kompakt.
Har ännu inte rensat den utan väntar med det ifall bilderna inte är tillräckliga, blev bara snabbfoto under en kort paus.
Tack på förhand:)
Kungschampinjon?
Stor besvikelse!! Upptäckte vid tillagning att förkylningen nu tagit mitt luktsinne! Ännu större besvikelse var det att upptäcka att mina smaklökar just nu också är konstiga. Allt smakar bara konstigt så det blev stark smak av ngn oidentifierad otrevlig smak! Allt smakade lika otrevligt igår kväll:(
Min sambo däremot hade sina smaklökar iordning igår och han tyckte det var en av de godaste han ätit:) Hoppas nu kunna hitta kungschampinjonen fler gånger men då vid en period när allt smakar som det ska;)
Tack Gina:) Ska kurera mig med en massa apelsinjuice och hoppas på att det iaf gör att saker smakar som det ska till i morgon. Första gången på evigheter som en förkylning gjort så här! Vid förkylning brukar maten smaka mindre men det brukar inte påverka så allt smakar kontigt. Nu vet jag iaf att jag KAN hitta kungschampinjon och bara det gör mig glad trots besvikelsen igår kväll:)
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.