Hej hittade snöbollschampinjoner igår och i närheten hittade jag en annan champinjonsort, doftade gott och var fina i formen, tog upp en och skar den tvärs igenom och den blev helt rosa, snudd på cerise…var bara ute och gick i en ekhage (paus i konferens) och hade ingen möjlighet att vare sig ta med svampen eller ta kort…har letat i basen men hittar ingen…
Var det den här?
http://svampguiden.com/forum_visa.asp?inr=208564&fnr=1&sok=&Start=0&Offset=50&11
I så fall är vi två till som undrar.
Nix, mina var lika i färgen som snöbollen dvs vita,såg förövrigt ut precis som en snöbollschampinjon förutom när jag skar i den då den blev riktigt ilsket cerise…så synd att jag inte kunde fota…de står kvar i hagen vid Krusenberg herrgård, om nån är i närheten :)
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.