Här i Piteå har det regnat i flera dagar så något besök i svampskogen är otänkbart. Till veckan åker vi till södra delen av Sverige och förväntar oss fint väder. Hoppas att det fortfarande finns lite svamp kvar till oss. Jag har aldrig fått uppleva att plocka trattisar i de mängder som så många skriver om. Tack alla som skriver och svarar på frågorna, jag får lära mej mycke av inläggen.
Hej alla ni som önskar mej lycka till i svampskogen. Jag åker till Västerås och hoppas att skogen är full av “trattisar”. Som jag sa har jag hittat ca. 1kg. ifjol. Det var lycka då. Nu hoppas jag att jag kan åka hem med lite mer.Det finns trattkantareller här men har inte lyckan att hitta den skogen, (jag är nybörjare)men jag ger inte upp så lätt.
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.