0 298 visningar

8 svar

Regnet i Piteå

+75

23 sep 2011 kl. 09:35

Här i Piteå har det regnat i flera dagar så något besök i svampskogen är otänkbart. Till veckan åker vi till södra delen av Sverige och förväntar oss fint väder. Hoppas att det fortfarande finns lite svamp kvar till oss. Jag har aldrig fått uppleva att plocka trattisar i de mängder som så många skriver om. Tack alla som skriver och svarar på frågorna, jag får lära mej mycke av inläggen.

0

Birgitta Corbett

23 sep 2011 kl. 13:21

God svamplycka i helgen då!

0

Carina45 Piteå

23 sep 2011 kl. 15:30

Toppen med Svampforumet! Man får vänner runt om i Sverige.Så blir man utan svamp här uppe. Finns det alltid någon god själ i södra Sverige som är villig att dela med sig. Önskar dig god svamplycka.

0

+75

Annette L, norr om Sthlm

23 sep 2011 kl. 18:00

Var är söderut, det finns massor av trattkantareller i “min skog” dvs utanför Åkersberga…hit är ni välkomna :) men det är kanske Skåne du menar när jag läser lite mer noga :)

0

75

Lena M

23 sep 2011 kl. 18:45

Jag läste nyss en notis om att ni fått otroligt med regn, inte kul.
Här i Gästrikland finns också gott om trattisar, det är bara att fylla korgarna om man vill.

0

75

+75

23 sep 2011 kl. 20:24

Hej alla ni som önskar mej lycka till i svampskogen. Jag åker till Västerås och hoppas att skogen är full av “trattisar”. Som jag sa har jag hittat ca. 1kg. ifjol. Det var lycka då. Nu hoppas jag att jag kan åka hem med lite mer.Det finns trattkantareller här men har inte lyckan att hitta den skogen, (jag är nybörjare)men jag ger inte upp så lätt.

0

+75

Annette L, norr om Sthlm

23 sep 2011 kl. 20:32

Västerås, ta med dig en stooooor korg :)

0

75

+75

23 sep 2011 kl. 20:44

Ska ta med “allt” som flyget tillåter

0

75

Gina

23 sep 2011 kl. 21:41

Säger som Anette L, ta med dig en stor korg. Vi i Stockholmsområdet har fått vänta ganska länge men nu har det fullständigt exploderat i skogarna. Plockar själv inte så många mil från Västerås ibland och det finns massor.

Svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan

OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.
Du är inte inloggad, men kan svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan ändå genom att fylla i formuläret nedan. Är du regelbunden besökare på svampguiden kan du skapa ett konto för att slippa fylla i namn och säkerhetsfrågor varje gång du postar ett nytt inlägg. Välkommen att logga in eller skapa nytt konto. Det är gratis!
Välj bild…
Ladda hem Svampguiden till din telefon!
Available in Google Play
Rekommenderat Svampguiden rekommenderar Kaffe.se för dig som vill ha riktigt gott kaffe med dig ut i svampskogen
Ny Version! Svampguiden+ är en ny och uppdaterad app för iPhone och iPad som nu äntligen också finns tillgänglig för dig som har Android!
Svamptork finns att köpa på svamp.se
Identifiera arter med hjälp av kameran i din iPhone