0 372 visningar

7 svar

Lördagsnöjen!

Jan A, Uppsala

23 sep 2011 kl. 16:24

I morgon lördag visar Uppsala Svampklubb säsongens svampar och ger goda råd, främst till nybörjare, men alla är givetvis varmt välkomna att hälsa på uppe hos oss.
Jag har idag samlat ihop alldeles för mycket svamp (en del rolig) i förhållande till det utrymme vi har! Vi får se hur det hela avlöper…;)

11.09.24 - SVAMPKLUBBEN på Akademibokhandeln LundeQ
Liten svamputställning, presentation av klubben, råd om svamp, svampböcker, karta och kompass m.m.
Kom förbi och säg hej!
Tid och plats: kl. 13.00- ca 15.00. Forumgallerian plan 2.
Kontaktperson: Jan Andersson.

För mera avancerade finns en riktigt fin lördagsutflykt till Gåsholmens NR, guidad av Gillis Aronsson.
(Hans v E har varit där, vet jag!)

Gåsholmen, Björklinge, Uppsala län
Följ med oss till Gåsholmens orörda skogar! Vi berättar om vanliga och ovanliga arter, områdets historia och hållbart skogsbruk. Gåsholmens naturreservat, 10 km NNV om Björklinge. Samling vid vägskälet i Nolmyra kl 13. Arr: Upplandsstiftelsen och Skogsstyrelsen
http://www.upplandsstiftelsen.se/trolsk-vandring-i-gammelskog__4728

0

Lena M

23 sep 2011 kl. 17:04

Lycka till med utställningen och utflykten, förhoppningsvis vackert väder. Här har varit strålande i dag och imorgon samma väder tror jag.

0

Jan A, Uppsala

23 sep 2011 kl. 21:23

Tack Lena - vädret inget större problem i Forum-gallerian och utflykten kan jag inte avnjuta. Kan bara vara på ett ställe. Men det är trevligt med bra väder för Gåsholmen-fararna!

0

Gula

25 sep 2011 kl. 17:17

Hur gick det Jan? Blev det några besökare i det fina vädret eller var alla till skogs? ;-)

0

Jan A, Uppsala

25 sep 2011 kl. 17:43

Gula! Vi hade så mycket folk omkring oss att det var lite svårt att iordningställa utställningen vid/efter 11.30. Men det var roligt med prat under arbetet också. Vi var “kontrakterade” att hålla låda m.m. mellan 13 och 15. Frugan och jag kom iväg hemåt 16.30. Heldag!

0

Gula

25 sep 2011 kl. 17:57

Va roligt Jan! Då behöver jag inte ha dåligt samvete för att jag inte kunde komma… ;-)

0

Jan A, Uppsala

25 sep 2011 kl. 18:21

Förlåter dig denna gång, Gula! Men på söndag har vi höstsäsongsavslutningsutställning m.m.!

0

Jan!

Gula

29 sep 2011 kl. 20:09

Nu har jag sökt med ljus och lykta på alla kartor efter Thorgården men den är inte utmärkt på nån. :-(
Någonstans vid den stora vägkorsningen där Lurbovägen börjar -  eller? Vid dom stora ridhusen? Finns det skyltar?

sign. Aldrig vilse i skogen, men…

Svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan

OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.
Du är inte inloggad, men kan svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan ändå genom att fylla i formuläret nedan. Är du regelbunden besökare på svampguiden kan du skapa ett konto för att slippa fylla i namn och säkerhetsfrågor varje gång du postar ett nytt inlägg. Välkommen att logga in eller skapa nytt konto. Det är gratis!
Välj bild…
Ladda hem Svampguiden till din telefon!
Available in Google Play
Rekommenderat Svampguiden rekommenderar Kaffe.se för dig som vill ha riktigt gott kaffe med dig ut i svampskogen
Ny Version! Svampguiden+ är en ny och uppdaterad app för iPhone och iPad som nu äntligen också finns tillgänglig för dig som har Android!
Svamptork finns att köpa på svamp.se
Identifiera arter med hjälp av kameran i din iPhone