I morgon lördag visar Uppsala Svampklubb säsongens svampar och ger goda råd, främst till nybörjare, men alla är givetvis varmt välkomna att hälsa på uppe hos oss.
Jag har idag samlat ihop alldeles för mycket svamp (en del rolig) i förhållande till det utrymme vi har! Vi får se hur det hela avlöper…;)
11.09.24 - SVAMPKLUBBEN på Akademibokhandeln LundeQ
Liten svamputställning, presentation av klubben, råd om svamp, svampböcker, karta och kompass m.m.
Kom förbi och säg hej!
Tid och plats: kl. 13.00- ca 15.00. Forumgallerian plan 2.
Kontaktperson: Jan Andersson.
För mera avancerade finns en riktigt fin lördagsutflykt till Gåsholmens NR, guidad av Gillis Aronsson.
(Hans v E har varit där, vet jag!)
Gåsholmen, Björklinge, Uppsala län
Följ med oss till Gåsholmens orörda skogar! Vi berättar om vanliga och ovanliga arter, områdets historia och hållbart skogsbruk. Gåsholmens naturreservat, 10 km NNV om Björklinge. Samling vid vägskälet i Nolmyra kl 13. Arr: Upplandsstiftelsen och Skogsstyrelsen
http://www.upplandsstiftelsen.se/trolsk-vandring-i-gammelskog__4728
Gula! Vi hade så mycket folk omkring oss att det var lite svårt att iordningställa utställningen vid/efter 11.30. Men det var roligt med prat under arbetet också. Vi var “kontrakterade” att hålla låda m.m. mellan 13 och 15. Frugan och jag kom iväg hemåt 16.30. Heldag!
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.