0 1566 visningar

3 svar

Säsong för Karl Johansvamp

h. k-holmen

24 sep 2011 kl. 00:03

Undrar hur långt in på hösten som Karl Johan växer. Bor i Stockholm och undrar om jag fortfarande kan hitta nya fina exemplar.. Tacksam för svar

0

Jeanette P, Lulé

24 sep 2011 kl. 07:04

Jag var in på “rapporter” och undersökte om det plockats någon denna tid på året, än verkar det inte vara för sent för det. Det är någon som rapporterat in den 11/9 i år och ännu senare något annat år. Håller bara frosten borta och det inte är lika blött där som det är här i norr, ska du nog kunna finna än.
Hoppas någon som bor där neråt vet bättre, men kan rekommendera dig att kolla under “Rapporter” och är det någon speciell svamp så skriver du bara in och sen väljer län :).
Lycka till i ditt letande

0

Boman

24 sep 2011 kl. 08:24

Det finns fina Kallar än, plockade senast nu i veckan i Hanveden utanför Sthlm. De är få men de finns.

0

h. k-holmen

24 sep 2011 kl. 11:13

Härligt! Tack Boman och Jeanette, då ska jag leta vidare.

Svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan

OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.
Du är inte inloggad, men kan svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan ändå genom att fylla i formuläret nedan. Är du regelbunden besökare på svampguiden kan du skapa ett konto för att slippa fylla i namn och säkerhetsfrågor varje gång du postar ett nytt inlägg. Välkommen att logga in eller skapa nytt konto. Det är gratis!
Välj bild…
Ladda hem Svampguiden till din telefon!
Available in Google Play
Rekommenderat Svampguiden rekommenderar Kaffe.se för dig som vill ha riktigt gott kaffe med dig ut i svampskogen
Ny Version! Svampguiden+ är en ny och uppdaterad app för iPhone och iPad som nu äntligen också finns tillgänglig för dig som har Android!
Svamptork finns att köpa på svamp.se
Identifiera arter med hjälp av kameran i din iPhone