0 301 visningar

9 svar

Kan man intr lägga in bilder från iphone?

Asoankitten

24 sep 2011 kl. 08:33

Jan inte lägga upp bilder från min tel. Välj fil knapparna går inte att trycka på :(

0

Asiankitten

24 sep 2011 kl. 15:17

Ingen som vet? :(

0

Birgitta Corbett

24 sep 2011 kl. 17:30

Jag kan inte heller bifoga. Jag har en iphone.

0

Michael Krikorev

24 sep 2011 kl. 20:39

iPhone-telefoner har tyvärr en begränsning satt i webbläsaren (Safari), vilket gör att man inte kan ladda upp filer. Uselt gjort av Apple måste jag säga…

0

Draken

24 sep 2011 kl. 20:49

När vi i alla fall är inne på det här med tekniken så undrar jag om det är bättre med en Iphone vad gäller att ha en GPS i Iphone eller som jag en gammal Garmin Gekko, någon som vet? Jag vill kunna märka ut mina svampställen och även hitta hem. Tacksam för svar

0

Michael Krikorev

24 sep 2011 kl. 22:06

En “riktig” GPS har oftast bättre mottagning i skog, och du får en bättre precision. iPhones GPS är dock hyfsat bra och duger för de flesta ändamål, men som sagt något sämre mottagning och har ingen utstickande antenn.

0

Asiankitten

24 sep 2011 kl. 22:08

Det jag vet är iallafall att kartfunktioner slukar massor av batterier och en heldag i skogen klarar verkligen inte min telefon. Flera gånger har tel lagt av pga dåligt batteri. Inte så kul när jag har för ovana att gå vilse i tid och otid. Och inte hittar jag tillbaka till fyndplatser heller efter som jag oftast inte vet var jag är :) jag måste fixa en gps!

0

Draken

24 sep 2011 kl. 22:39

vanlig karta och kompass är inget fel.

0

ASiankitten

25 sep 2011 kl. 03:12

Nä men jag har varken eller . ska köpa det med. :)

0

Birgitta Corbett

25 sep 2011 kl. 11:05

Jag tycker Google maps funkar bra. Om man trycker på sök nere i vänstra hörnet 2 gånger får den ju en navigatörtriangel ( tekniskterm?) vilket leder mig ut ur skogen. Bra men batterislukande som sagt.  Däremot ser jag alltid till att batteriet är fulladdat innan jag ger mig ut.

Svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan

OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.
Du är inte inloggad, men kan svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan ändå genom att fylla i formuläret nedan. Är du regelbunden besökare på svampguiden kan du skapa ett konto för att slippa fylla i namn och säkerhetsfrågor varje gång du postar ett nytt inlägg. Välkommen att logga in eller skapa nytt konto. Det är gratis!
Välj bild…
Ladda hem Svampguiden till din telefon!
Available in Google Play
Rekommenderat Svampguiden rekommenderar Kaffe.se för dig som vill ha riktigt gott kaffe med dig ut i svampskogen
Ny Version! Svampguiden+ är en ny och uppdaterad app för iPhone och iPad som nu äntligen också finns tillgänglig för dig som har Android!
Svamptork finns att köpa på svamp.se
Identifiera arter med hjälp av kameran i din iPhone