För min egen del tycker jag de blir bra förvällda. Alltså koka ur dem tills vätskan blir borta i pannan.Sen fryser jag i portioner.
Att smula ned torkade trattisar i mat/sås tycker jag är rent otäckt och smakar bara kartong. Uppblötta och sen tillreda är Ok för min del.
Vill man få fram smaken så ha i några korn kanel. Men var försiktig - det får inte smaka bullar, kanelen ska inte märkas.
så tycker jag - ha en bra dag :-)
Hej igen!
Jag förvällde dem nu och smakade på dem.. Blev redigt gott får Jag säga, men det slår inte vanliga kantareller.. Så nu blir det förvällda trattisar på en macka och resten till middagen i kväll..
Testade å tog lite kanel som Du nämde Zingo, det blev gott det. Tack!
Jag tycker att smaken vinner lite på torkning jmf. att koka ner. Dessutom blir min frys galet full med svamp, så jag torkar allt som går. Sen går det ju så himla snabbt att blöta upp dom igen. Jag torkar dock aldrig de som hunnit frysa. Torkade Trattkantareller är dessutom min favoritpresent att ge bort när jag är bortbjuden.
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.