Visst är det skillnad att hitta drömsvampen att plocka och drömsvampen att äta?
Jag själv blir helt salig när jag hittar Kantareller, men den gastronomiska lyckan är för mig Rökslöjskivling i ensamt majestät på en varm smörgås.
Alltså är jag lycklig idag. Jag har funnit en hel del av det gula guldet och har ätit ovan nämnda varma smörgås :)
Kan dom inte få dela andra plats? :)
Sen var det kul med tatueringen tycker jag, lite väl äkta är väl att den också blöder vid skada då kanske! ;)
Nä själv är jag en föränderlig gul fåntratt med hjärna som säkert ser ut som en blomkålssvamp så det får räcka för mig ;)
Kan dom inte få dela andra plats? :)
Sen var det kul med tatueringen tycker jag, lite väl äkta är väl att den också blöder vid skada då kanske! ;)
Nä själv är jag en föränderlig gul fåntratt med hjärna som säkert ser ut som en blomkålssvamp så det får räcka för mig ;)
hej bo e !
horsens bæsta restaurang med 2 kockar fra 2 og 3 stjernede guide michele restauranger i england serverade i fredags stegt løkbroskskivling till filet fra angus okse før ett selskap på 55 personer, så den duer godt at spise !
Stolt fjällskivling, champinjoner, svart trumpet och kantareller är mina favoriter:) Tänkte testa att lägga stolt fjällskivling i marinad och grilla nästa gång jag hittar ngn. Är det ngn av er som testat det? Blir den bra som grillad eller förstör det den goda smaken? Med tanke på storlek, konsistens och smak tror jag det kan fungera så om ngn har testat det blir jag glad att få veta hur den blir som grillad:)
Det är något som vi åt mycket när jag var barn, antingen grillad på en grill eller halstrad inne i panna :) den krymper rätt rejält så jag minns att vi åt den med hamburgerbröd, smält smör och svartpeppar :) nu i vuxen ålder har jag grillat hattarna au naturelle och sedan saltat, svartpepprat och haft lite tabascosmör till :) (hattsidan först)
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.