0 286 visningar

7 svar

Gotland 25/9

BaWa

25 sep 2011 kl. 20:41

Så var vi då äntligen på Gotland igen. Anlände sent i natt och var inte i säng förrän fram emot halv tre på natten.

Idag åkte vi norrut till Blå Lagunen för att se om vi skulle hitta albinovarianten av rödgula trumpeten igen och visst fanns den där. Lika roligt varje gång att hitta den.

Ett besök på Laxare änge för att kombinera lösspringande hund med koll på läget. Det var nog hunden som vann mest för det var skralt med svampar men zonriska och olivbrun spindling.

Vidare till Klints för att bl.a. se om det fanns lika bra med rödgul trumpet där som i fjol men det blev en riktig miss. De fanns där men nästan helt uttorkade. Hittade iaf några fleggar och en hel del brandtaggsvamp. Fleggarna är inte helt bestämda ännu.

Bifogar en bild på två utslagna hjältar efter dagen, Ingemar och Mia.

0

Charlie W

25 sep 2011 kl. 22:34

Rödgul trumpet finns extremt mycket i år och många är fortfarande helt fräscha. Idag flera ex skrovlig taggsvamp mellan Hide och S:t Olofsholm.
Charlie

0

Gina

25 sep 2011 kl. 23:12

Ha ha, vilken skön bild på husse och hund! Ja det kan vara gott med en tupplur när man varit ute i skogen.

0

BaWa

26 sep 2011 kl. 11:27

Husse var det inte alls på soffan för han höll i kameran ;-)

0

Charlie W

BaWa

26 sep 2011 kl. 21:22

Den skrovliga du hittade var det på den lokalen som vi kallar för Sajgs?
Såg du någon lilaköttig taggsvamp där?

0

Charlie W

Charlie W

26 sep 2011 kl. 22:51

Ja
F.ö. såg jag att Kerstin Gahne och Åke Edvinsson ska dit och visa taggsvampar mm 2/10. Tyvärr är jag inte kvar då.

0

Gina

29 sep 2011 kl. 00:14

Aha, jag var för snabb i mitt antagande om “faderskapet” ;-). Hursom, rolig bild på Ingemar och Mia. Törs jag gissa på att Mia är hunden? ;-).

0

BaWa

29 sep 2011 kl. 08:06

Nu blev Ingemar glad ;-)

Svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan

OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.
Du är inte inloggad, men kan svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan ändå genom att fylla i formuläret nedan. Är du regelbunden besökare på svampguiden kan du skapa ett konto för att slippa fylla i namn och säkerhetsfrågor varje gång du postar ett nytt inlägg. Välkommen att logga in eller skapa nytt konto. Det är gratis!
Välj bild…
Ladda hem Svampguiden till din telefon!
Available in Google Play
Rekommenderat Svampguiden rekommenderar Kaffe.se för dig som vill ha riktigt gott kaffe med dig ut i svampskogen
Ny Version! Svampguiden+ är en ny och uppdaterad app för iPhone och iPad som nu äntligen också finns tillgänglig för dig som har Android!
Svamptork finns att köpa på svamp.se
Identifiera arter med hjälp av kameran i din iPhone