Hemkommen från Finland där jag läste en artikkel av Finska Råd och rön dom hadde testat olika i handel förekommaende medel mot älgflugor ,fästingar och div andra kryp.
Absolut bäst var vanlig billig KAMFER DROPPAR!! som man köper i apotek provade det i skogen fick inte en enda fluga på mig min tjej som ej hadde det fick 24 flugor på sig(vi räknade dom noga)
Skall testas, tackar för tipset! Väldigt mkt älgflugor i år, och jag upplever att de är mer bitska än normalt.
Jag har även testat utspädd ättiksprit enligt rekommendation här på forumet, det fungerade också bra. Dock under en begränsad tid på ca 3 - 5 timmar, sen verkade ättikans stickande lukt avtagit i tillräcklig mängd för att ohyran skulle ignorera den.
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.