min man skojar med mig och säger att jag blivit svamp nojjig för när vi är ute och plockar så tittar jag efter allt i svamp väg och det jag inte vet tar jag hem och kollar upp nånstans detta har blivit som ett beroende, jag sa t.o.m. häromdan att jag skulle kunna hålla på med svamp hela dagarna märklig företeelse…
Glömde. Jag kan sitta som passagerare i bilen och bara stirra ut när man passerar landskap med skog.
Sambo märker på mig direkt och säger:
- Jahaja, där var radarn igång.
Och jag svarar givetvis:
-Mmm, det där verkar vara en bra skog, vore kul att prova.
Jag har samam problem som Maric. Såtillvida jag inte själv framför fordonet sitter jag och förlorar mig i svampvänliga skogspartier. Kul för mig, men mina medmänniskor tycker förmodligen/tydligen att jag borde vara mer uppmärksam på dem. Mamma, mamma, MAMMA!!!
Hahaha känner igen mig så väl! Folk i min omgivning börjar tröttna på min mani för svampar men ändå fortsätter de att fråga vad det är de själva hittat;)
Efter att ha hittat hit till SG så är radarn numera igång året runt. Behöver dock inte svepa med ögonen över närområdet när jag plockar, istället noterar jag alla ställen innan jag sätter mig ner. Mindre risk då att slinta med kniven;)
Har även stor hjälp av hunden som numera sätter sig vid svamparna och flyttar sig till nästa ställe då jag börjar plocka där hon först satt:)
Kan tillägga att den hunden är snabbtänkt! Hittade mandelriska i skogarna här hemma, satte mig och plockade, (plockar den åt andra då den inte föll mig i smaken) när jag sen reste mig upp så visade hunden vägen till fler mandelriskor! Hon har numera lärt sig att allt det jag plockar, det ska hon söka så även hennes radarnos går för fullt ute i skogen:)
Zingo. haha vad bra att nån mer luktar sig till svampen, ibland har jag fått för mig att jag inbillar mig! Men idag nosade jag upp blodriska :)
Madde. Klart bättre att kolla först så man får ha sina fingrar kvar… men ivrigheten tar oftast överhand ;)
Tyvärr brukar jag stirra in i skogen ibland även fast det är jag som kör… Det måste jag nog också sluta med… Men visst är det häääärligt! :D
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.