att rösta på Sebastian Kirppu, Malung, Dalarnas län -för att han sätter ljuset på den ohållbara skövlingen av vår naturskog.
http://www.minplanet.se/aktuellt/1971-roesta-pa-arets-miljoehjaelte
klickar gör jag!!Men delar även överskottet av min svampförsäljning i år mellan Klickskogen, Läkare utan gränser och Kiva. Bara så ni vet ni som gnäller på oss som säljer svamp!!Fast tycker inte det är nåt fel att behålla pengarna själv heller om man har det sämre ställt..
Detta har jag skrivit till “ett klick”
Hej på er :)
Vi är som ni säkert vet ett gäng som håller till på ”svampguiden.com”
och som klickar varje dag och som tjatar på alla och lägger upp klicket på våra hemsidor och facebook profiler.
Nu har vi/jag en fråga om hur det går med ert senaste projekt, om jag har förstått rätt så gick det inte att ro hem den norrländska urskogen utan nu så är man tillbaka i Ale kommun igen vilket inte alls är fel.
Om man räknar lite på allt klickande och gör en liten överslagsberäkning så borde nästan bara klickandet snart dragit in summan som krävs för att köpa upp ”Iglekärrs gammelskog” sedan Verle gammelskog köptes, eller har jag helt fel?
I vilket fall som helst så tror vi/jag på det ni gör och vi puffar hela tiden för ert jobb och för stiftelsens arbete men frågan kvarstår.
Hur går det och vilka hinder finns det för att slutföra det senaste projektet?
Jag redovisar deras svar här så fort det kommer.
Svar från Ett klick kom idag.
Hej Janne och svampguiden.com!
Det är härligt med personer som stödjer Naturarvet så helhjärtat som ni gör. Det stämmer att det inte blev något med skogen i Västerbotten, i alla fall inte nu. Men Iglekärrsskogen känns jättebra. När det gäller ekonomin så kan jag inte de exakta siffrorna, men jag tror inte att enbart “klick”-pengarna räcker till att köpa Iglekärr. Periodvis har vi haft svårt att få tag i sponsorer så klicket har ju legat nere i omgångar. En del klick är också bytesaffärer där vi istället för pengar fått annonser och hjälp med skogsnyheter. Dessutom har vi ju haft en del utgifter under åren som gått för bl.a. hemsidan och revisor. Så sammanfattningsvis fattas det fortfarande en del pengar. Men annars går det bra. Vi håller i dagarna på att skriva kontraktet, så snart borde det komma mer information på hemsidan om förutsättningarna för insamlingen.
Vänliga hälsningar
Åsa Berg
Vet inte hur andra tycker och tänker, men undrar varför dessa “Glöm inte” - inlägg fortsättningsvis strömmar in på forumet!? Alla ni som “klickat” och stött kampanjen kan gärna fortsätta med detta, men jag önskar att denna tråd kunde nystas upp för gott! Kom igen med svampinlägg i stället!
det är väl jättebra att påminna nytillkomna om klicket tycker jag
men man kanske ska skriva nåt annat än “klick”
det blir ju tämligen meningslöst ofattbart för en nytillkommen och bedrövligt enformigt för oss andra…
jag klickar kanske inte lika flitigt nu som när jag kunde gå in på naturarvet.se via datorn
nu tar det mig alltför lång tid så jag klickar via mobilen och där börjar jag få upp en rutin nu
försöker komma ihåg det - men vissa dar har man bara alltför mycket annat att tänka på...
Var kan man klicka på “Kärlek och fred”! Tony tycks ha tagit på sig att rädda “Gammelskogen”!? Den överlever nog - utan “klick”! Kan inte låta bli att kommentera! Man väntar ju på trevliga svamp- och/eller naturbilder i inläggen på forumet - och så kommer den här tråden igen smygande!? Hmmmm!? Ut med er i murkelmarkerna och glöm “Glöm inte”!
Sprider gärna detta till alla Skogsvänner!!!
Välkommen till Skogsfestivalen 2012
11-15 juli
- För levande skogar och dess folk
Hjärtligt välkomna på manifestation för skydd av Nordeuropas kvarvarande gammelskogar och en reform av skogsbruket, från dagens kalhygges- och plantageskogsbruk, till ett naturnära skogsbruk.
Ett kultur- och naturevenemang i Tylöskog, södra Örebro län. Fem dagar med konserter, spännande föreläsningar och diskussioner, konst, film, dans, naturguidningar och exkursioner och spännande verkstäder inom kultur, hälsa och natur.
Ämnena är: Miljö, naturvård, klimat, miljöaktivism, konst, mångbruk, naturnära skogsbruk, skogshistoria, ekofilosofi, och ekologi m.m.
Det blir ett späckat program för vuxna som barn.
Nordeuropas största mötesplats för naturvårdare, skogsaktivister, miljövänner och naturnära mångbrukare.
Det blir föreläsningar och seminarier med bland andra:
Natalia Markovskaya (RU),
Fil. doktor I biologi
Lutz Fähser (DE),
Fil. doctor I skogsekonomi
Elisabet Ottosson (SE), doktorand, Institutionen för skoglig mykologi och växtpatologi, SLU, Uppsala,
Nils Fagerberg (SE), Jägmästare
Alexander Markovsky (RU),
Fil. doctor I skogsekologi
Karsten Thomsen (DK)
Fil doctor I ekologi
Konstnärsgruppen TIMESPACE, och konstnären och skogsaktivisten Maria Westerberg, Vildhjärta kommer till Skogsfestivalen, och det kommer att hållas konserter av:
Nejra, Mohlavyr, VARGTEGEL, Fluru, DFG, Rocking Cobra & The Rattlesnakes, Joackim Zwahlen & Kompaniet och The Tranq med flera.
Verkstäder med: Cecilia Berntsson, Janolof Hermansson, Josefin Wikström, Pia Skoglund & Linda Ellegaard Nordström med flera.
Arrangörer:
organisationen Skydda Skogen, natur- och kulturföreningen Hjärtats Eko, Hopajola och SSNC, Örebro Län, med stöd från Leader Gränslandet.
Köp biljetter nu, begränsat antal!
http://www.skogsfestivalen.org
Inom någon vecka kommer hela programmet finnas presenterat på vår webbsida, håll till godo
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.