0 245 visningar

6 svar

Inga Gallsoppar?

Birgitta Corbett

26 sep 2011 kl. 23:28

Har funderat på detta ett tag, men är det inte ont om Gallsoppar i år? Har nog bara sett en enda liten en. Konstigt när det finns så mycket av de andra. Någon annan som upplevt samma?

0

Jan A, Uppsala

27 sep 2011 kl. 07:00

Samma här. Det fanns en del för c en månad sedan, men nu är det dåligt. Vi hade iaf några på Biotopia 17-18/9 och jag såg EN i onsdags. Hoppas hitta till vår söndagsutställning!

0

Annette L, norr om Sthlm

27 sep 2011 kl. 07:38

Har fört “dagbok” sedan 2004 om mina svampresultat eftersom jag alltid har tyckt att den svamp jag plockar har vartannat år intervaller…så 2004 var det lite svarta trumpeter, brunsopp och stensopp, kremlor, riskor och sotvaxskivlingar men gott om gallsoppar och fingersvampar samt blomkålsvamp…2005 var det tvärt om…nu 2011 är det hos mig massor med svarta trumpeter, stensopp, brunsopp men inga gallsoppar eller blomkålssvampar…så än så länge stämmer vartannat år “annetteteorin”...

0

gunhild i Kåddis

27 sep 2011 kl. 07:50

Jag har inte sett en enda trots daglliga skogspromenader. Har inte direkt letat efter dom.

0

Asiankitten

27 sep 2011 kl. 08:19

Jag har stött på endel. Inga mängder men både i västerås, stockholm och ölandstrakterna… Så sent som i förrgår t o m.

0

Boman

27 sep 2011 kl. 09:32

Sena och få, precis som Kallarna var här om kring

0

Birgitta Corbett

27 sep 2011 kl. 09:59

Kul att höra andras erfarenheter!

Svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan

OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.
Du är inte inloggad, men kan svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan ändå genom att fylla i formuläret nedan. Är du regelbunden besökare på svampguiden kan du skapa ett konto för att slippa fylla i namn och säkerhetsfrågor varje gång du postar ett nytt inlägg. Välkommen att logga in eller skapa nytt konto. Det är gratis!
Välj bild…
Ladda hem Svampguiden till din telefon!
Available in Google Play
Rekommenderat Svampguiden rekommenderar Kaffe.se för dig som vill ha riktigt gott kaffe med dig ut i svampskogen
Ny Version! Svampguiden+ är en ny och uppdaterad app för iPhone och iPad som nu äntligen också finns tillgänglig för dig som har Android!
Svamptork finns att köpa på svamp.se
Identifiera arter med hjälp av kameran i din iPhone