Vid rensning av kantareller uppmärksammade jag att en del av min skörd hade en mera laxrosa ton på undersidan. Inget annat skiljde dem å än färgen under. Vad beror detta på? (Jag är 100 % säker på att det verkligen är kantareller.)
Om du H menar mig med expert så tackar jag o bugar. grejen är att det finns otaliga varianter på kantareller i olika nyanser.Jag kan inget om dem, men kan hänvisa till att det skrivits mycket om det i tidigare trådar. Först kollar man där, sen kan det vara dags att vända sig till någon som kan utreda saken vidare.De som har en blå stjärna vid sitt namn är experterna här.Även om jag och många andra också kan mkt.
Jag tycker mer det är icke-experter som försöker förringa ens fynd genom att hävda att man har sett fel t ex.
Vi har hittat orange kantarell på 4 ställen i NV Skåne och det är inte lönt att lägga ut bilder på fynden här på SG, genast kommer nån självutnämnd besserwisser och dissar en. Man kan skicka in exemplar till Botan i Lund istället. De är inte lika grättna där.
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.