0 468 visningar

30 svar

Vilken present

Marlen

8 sep 2006 kl. 12:58

Måste bara visa vilken svampkorg jag fått inkl kniv o hatt i presentbrev.
Korgen kan man platta till så den tar inget utrymme alls.

0

Peter

8 sep 2006 kl. 13:18

Grym korg!

Var hittar man en sådan?

0

Evus

8 sep 2006 kl. 13:18

Jätte fin Marlene, var kan man få tag på detta?

0

Marlene

8 sep 2006 kl. 13:31

Denhär kom från vår kontorsleverantör.
Har inte sett den ute i handeln.

0

/Åsa

8 sep 2006 kl. 13:32

Vi fick vår som reklam av Atlas Copco

0

Evus

8 sep 2006 kl. 13:58

Attans också, typiskt.
Står det inget märke på den?
Nu har jag gett mig den på att jag vill ha en sådan där korg.

(Som kommun-anställd lär jag aldrig få en sådan fin present.)

0

Tina Nordberg

8 sep 2006 kl. 14:17

Grattis.
Den är verkligen smart.Och snygg med.Om den inte går att få tag på är det inte omojligt att sy. Grovmaskigt fodertyg o myggnät.
Hoppas du hittar mycket att ha i den.
Ett annat tips; LIDL har sålt mjuka korgar som går att vika.Kan fixa bild om någon vill se.

0

Marlene

8 sep 2006 kl. 14:38

Enda som står är Fiskars på kniven.
Jag är ledsen Evus. Du får ta anställning någon annanstans.

0

Tina Nordberg

8 sep 2006 kl. 14:40

Evus du kan få jobba hos mig o sy svapmkorgar.

0

Gå med i bokklubb!

Marie1

8 sep 2006 kl. 14:42

Denna svampkorg har jag oxå sökt m ljus o lykta efter ett par år. Min granne fick en sån.
Nu har jag sett att Bxxxxxxs Bokklubb har korg och hopfällbar pall för 59:- i piffigt rött. Ett erbjudande man får som medlem så jag överväger starkt!

0

Marlene

8 sep 2006 kl. 14:46

Evus du slipper byta jobb.
Ett medlemskap blir lättare.

0

Evus

8 sep 2006 kl. 15:39

Tack för svaren alla.

Jag tackar för jobberbjudandet Tina….men dom korgarna är det nog ingen som skulle köpa, jag kan fålla gardiner på sin höjd.
(vi hade en väldigt sträng och opedagogisk syslöjdsfröken i skolan, hon lyckades ta bort all syglädje….)Fast det är klart, jag är en hejare på att sticka och virka…hm.(självlärd på äldre dar)
Marie1 har du fått bokklubbserbjudandet i brevlådan, eller finns det på nätet?
Jag ska ta och googla lite.
Tack för tipset.

0

Hittade en i skogen

AnnH

8 sep 2006 kl. 16:11

Tro´t eller ej, men jag hittade en sådan korg i skogen förra året! Jättebra, luftar svampen runt om och väger inget i sig själv.

0

Hittade en i skogen

Evus

8 sep 2006 kl. 17:01

Vilken tur Ann!!
Var den tom?
Jag har hittat en fin svampkniv en gång, mitt bland en massa kantareller. Det såg verkligen roligt ut, (självklart måste svamparna poppat upp efter det att svampknivsägaren varit där.)
Jag är verkligen sugen på den där korgen, har sökt och sökt på  nätet men den finns inte.

Marlene och Åsa, snälla, kan inte ni fråga den “som har hand omett"på era arbeten vart dom köpt/fått tag på dom.

0

Hittade en i skogen

AnnH

8 sep 2006 kl. 17:21

Ja, den var tom. :-) Annars hade jag inte tagit den. Lämnade själv kvar två stora korgar Karl-Johan på ett ställe (som vi tyckte var väl dolt) nära vägen för att gå och hämta bilen, det var så tungt att bära – tänk om nån hittat och snott dem! Korgen var f ö också ihopfälld vid hittandet. Så den hade nog ramlat ur någons korg.

0

Evus

Marie1

8 sep 2006 kl. 17:29

Jag hittade den på bokklubbens sida, vet ej om jag törs länka dit här på forumet? men du vet vilken klubb jag menar?
Ge mig annars din mail så skickar jag länken…

0

Evus

Evus

8 sep 2006 kl. 17:38

Ann, jag skrev det bara lite på kul…. Det förstår jag att du inte skulle ta den om det fanns svamp i den.

Marie, jag har också hittat den, men jag tycker det är svårt att se på bilden hur korgen ser ut. Sen bär det mig lite emot att jag måste bli medlem i en bok-klubb bara för att jag vill ha en svampkorg…..Den där som Marlene har måste ju bara finnas någonstans.

Men tack ändå Marie, det var snällt av dig.

(det kanske slutar med att jag går med i bok-klubben)

:-)
:-)

0

Evus+ alla som vill ha..

Marie1

8 sep 2006 kl. 17:45

Nja jag vill inte heller gå med. Om vi kan hitta en grossist kanske vi kan köpa ett gäng tillsammans?
Ska börja söka, vet att jag såg nåt förra året….
Obs kul historia. Trodde jag hittat en liknande på Catalog. Beställde men när den kom var den stor som en tvättkorg!
Bra iofs till KJ..

0

Så här ser bokklubbens ut..

Marie1

8 sep 2006 kl. 17:47

Likadan fast röd

0

Evus alla som vill ha..

Evus

8 sep 2006 kl. 17:49

BRA idé Marie.
Jag ska också söka, jag har fått den där korgen på hjärnan nu!
Meddelar här i fall/när jag får napp och i fall det är fler som vill haka på.

Ha, ha ja i år skulle man nästan behöva ha med sig en tvättkorg i skogen så mycket svamp som det finns.

0

Marita L

8 sep 2006 kl. 17:49

Jag har också fått en sådan korg av en god vän som hade fått den + kniv, när hon gick med i en bokklubb.
Ni som inte vill gå med kanske har vänner som kan tänka sig att gå med i bokklubben.
Den är faktiskt jättebra och lätt!!!

0

Evus

8 sep 2006 kl. 17:50

Marita, är den hopfällbar?

0

Marita L

8 sep 2006 kl. 17:53

Ja. Man viker ihop den i 4 delar. Jätte-enkelt.

0

Evus

8 sep 2006 kl. 18:00

Tack Marita.

Nu blev det knepigt.
Jag vill helst inte gå med i någon bok-klubb, men jag vill ha korgen…..

(Jag glömmer alltid att bocka av och skicka in att jag inte vill ha månadsboken)

0

Marita L

9 sep 2006 kl. 11:05

Ska försöka bifoga bilder.

0

Marita L

9 sep 2006 kl. 11:10

Hurra, jag lyckades. En närmare titt på hur korgen fälls ihp och hur den ser ut

0

Sussie

9 sep 2006 kl. 12:53

Ååh, det var en riktig bra grej!! Själv knatar jag runt i skogen med en halvstor, relativt otymplig rottingkorg. Skall försöka jaga fatt i något liknande dessa korgar som visats här. Återkommer om jag hittar det hos någon rikstäckande affärskedja.

0

Vilken present!!!

Marlene

11 sep 2006 kl. 12:19

Vilken brist vi har på såna smarta grejer. Jag kom hem idag och ser att det är så många som diskuterat detta.
Jag skall göra vad jag kan för att hitta var man kan köpa detta.
Gör ett sista försök ikväll.

0

Har hittat företaget

Evus

11 sep 2006 kl. 12:30

Hej Marlene.

Kolla tråden: TJOHO, hopfällbar korg.

0

Marlene

11 sep 2006 kl. 12:34

Så bra Evus. Tji den som ger sig.

0

Har hittat företaget

stefan

12 sep 2006 kl. 17:23

Vilket företag är det

Svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan

OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.
Du är inte inloggad, men kan svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan ändå genom att fylla i formuläret nedan. Är du regelbunden besökare på svampguiden kan du skapa ett konto för att slippa fylla i namn och säkerhetsfrågor varje gång du postar ett nytt inlägg. Välkommen att logga in eller skapa nytt konto. Det är gratis!
Välj bild…
Ladda hem Svampguiden till din telefon!
Available in Google Play
Rekommenderat Svampguiden rekommenderar Kaffe.se för dig som vill ha riktigt gott kaffe med dig ut i svampskogen
Ny Version! Svampguiden+ är en ny och uppdaterad app för iPhone och iPad som nu äntligen också finns tillgänglig för dig som har Android!
Svamptork finns att köpa på svamp.se
Identifiera arter med hjälp av kameran i din iPhone