Grattis.
Den är verkligen smart.Och snygg med.Om den inte går att få tag på är det inte omojligt att sy. Grovmaskigt fodertyg o myggnät.
Hoppas du hittar mycket att ha i den.
Ett annat tips; LIDL har sålt mjuka korgar som går att vika.Kan fixa bild om någon vill se.
Tack för svaren alla.
Jag tackar för jobberbjudandet Tina….men dom korgarna är det nog ingen som skulle köpa, jag kan fålla gardiner på sin höjd.
(vi hade en väldigt sträng och opedagogisk syslöjdsfröken i skolan, hon lyckades ta bort all syglädje….)Fast det är klart, jag är en hejare på att sticka och virka…hm.(självlärd på äldre dar)
Marie1 har du fått bokklubbserbjudandet i brevlådan, eller finns det på nätet?
Jag ska ta och googla lite.
Tack för tipset.
Vilken tur Ann!!
Var den tom?
Jag har hittat en fin svampkniv en gång, mitt bland en massa kantareller. Det såg verkligen roligt ut, (självklart måste svamparna poppat upp efter det att svampknivsägaren varit där.)
Jag är verkligen sugen på den där korgen, har sökt och sökt på nätet men den finns inte.
Marlene och Åsa, snälla, kan inte ni fråga den “som har hand omett"på era arbeten vart dom köpt/fått tag på dom.
Ja, den var tom. :-) Annars hade jag inte tagit den. Lämnade själv kvar två stora korgar Karl-Johan på ett ställe (som vi tyckte var väl dolt) nära vägen för att gå och hämta bilen, det var så tungt att bära – tänk om nån hittat och snott dem! Korgen var f ö också ihopfälld vid hittandet. Så den hade nog ramlat ur någons korg.
Ann, jag skrev det bara lite på kul…. Det förstår jag att du inte skulle ta den om det fanns svamp i den.
Marie, jag har också hittat den, men jag tycker det är svårt att se på bilden hur korgen ser ut. Sen bär det mig lite emot att jag måste bli medlem i en bok-klubb bara för att jag vill ha en svampkorg…..Den där som Marlene har måste ju bara finnas någonstans.
Men tack ändå Marie, det var snällt av dig.
(det kanske slutar med att jag går med i bok-klubben)
:-)
:-)
Nja jag vill inte heller gå med. Om vi kan hitta en grossist kanske vi kan köpa ett gäng tillsammans?
Ska börja söka, vet att jag såg nåt förra året….
Obs kul historia. Trodde jag hittat en liknande på Catalog. Beställde men när den kom var den stor som en tvättkorg!
Bra iofs till KJ..
BRA idé Marie.
Jag ska också söka, jag har fått den där korgen på hjärnan nu!
Meddelar här i fall/när jag får napp och i fall det är fler som vill haka på.
Ha, ha ja i år skulle man nästan behöva ha med sig en tvättkorg i skogen så mycket svamp som det finns.
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.