0 268 visningar

18 svar

Aisiankitten

Birgitta Corbett

30 sep 2011 kl. 20:24

Såg ditt inlägg på svamprapporter. Bor du kanske i Älta? Det gör jag :) Så här har du en svampskogskompis om du vill!

0

Asiankitten

1 okt 2011 kl. 00:02

Åh jag bor i stockholm och vill gärna ha en svampplockningskompis! Själv går jag bara vilse och det kan ju vara mycket otrevligt efter en hel dags skogsmullande och mörkret faller på!
skulle vara jättetrevligt! :D

0

Birgitta Corbett

1 okt 2011 kl. 00:52

Va skoj! hittar bra i skogarna runt i kring här. Typ Hellas, Flaten, Erstavik, Nyckelviken. Mörkret däremot är min fiende! Min mail birgitta.corbett@hotmail.se

0

Asiankitten

1 okt 2011 kl. 08:21

Jag mailar dig efter jobbet! :D vad roligt!

0

Aisiankitten & Birgitta

Annette L, norr om Sthlm

1 okt 2011 kl. 08:31

Jag finns norr om Stockholm och träffas oxå gärna och plockar gemensamt. Hinner vi inte i år så gärna nästa säsong. Bodde tidigare i Nacka, så har lite gamla ställen kvar både vid Hellasgården och Erstavik. Jag går inte vilse, vilket kan vara ett bra komplement :)

0

Birgitta Corbett

1 okt 2011 kl. 11:29

Härligt med svampsällskap! Nog ska vi hinna träffas!

0

Gina

1 okt 2011 kl. 19:55

Jag bor i Bromma och skulle gärna träffas och plocka lite svamp tillsamman. Vad kan jag bidra med är goda kanelbullar + bra lokalsinne. Har dock svår värk i skov och går kanske inte att lita på till 100%.

0

Gina

Birgitta Corbett

1 okt 2011 kl. 20:06

Gina, kul att du vill träffas!

0

Asiankitten

1 okt 2011 kl. 20:54

Åh vad härligt!!! Svamputflykt!!! Jag kan på måndag eftermiddag, onsdag och söndag nästa vecka! Jag är ute var ledig stund så jag hinner!

Herregud! Kanelbullar!!! Mmmmums! Jag kan bidra med lite hemmagjord saft! :)

0

Asiankitten

1 okt 2011 kl. 20:56

Berglund@bredband2.com är min mailadress

0

Birgitta Corbett

1 okt 2011 kl. 21:00

Måndag och onsdag kan jag också. Söndag vet jag inte ännu. Mailar dig!

0

Gina

1 okt 2011 kl. 22:07

Och jag kan på söndag nästa vecka om kroppen bara håller. Min mailadress: gina.henriksson@comhem.se

0

Asiankitten

2 okt 2011 kl. 08:30

Jag ändrade mig! :)
pjausi@gmail.com
Är min mailadress. Mycket enklare att kolla den från mobilen! :D

0

Asiankitten

4 okt 2011 kl. 11:26

Tack Birgitta för en trevlig eftermiddagstur igår. =) Nästa gång är det du som hittar blomkålssvampen! =)

0

Asiankitten

4 okt 2011 kl. 11:28

Anette! Jag tänkte att vi kanske kunde ta en tur i dina skogar och leta efter något rödlistat och ovanligt samtidigt som vi letar svamp. Ang avverkning av skogar. Hur långt norr över bor du? Jag bor mitt i stan så för mig är det möjligt att ta mig åt båda alla vädersträck från stan. =)

0

Annette L, norr om Sthlm

4 okt 2011 kl. 14:59

jag bor strax utanför Åkersberga, Roslagsbanan stannar ca tio minuters promenad från mitt hus!
jag hämtar er givetvis! NÄR?

0

Aisiankitten

Birgitta Corbett

4 okt 2011 kl. 17:08

Tack själv, supertrevligt!

0

Asiankitten

4 okt 2011 kl. 23:48

Annette, jag kör bil så det ordnar sig. Runt åkersberga är det väl bra skogar? =) Jag kan nog på söndag, måste tala med min längre hälft först… han känner sig nog lite övergiven eftersom jag nästan bara jobbar och är i skogen all dagsljus tid. ;)

0

Annette L, norr om Sthlm

5 okt 2011 kl. 18:51

Asiankitten; har skickat dig ett meddelande på fejjan!

Svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan

OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.
Du är inte inloggad, men kan svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan ändå genom att fylla i formuläret nedan. Är du regelbunden besökare på svampguiden kan du skapa ett konto för att slippa fylla i namn och säkerhetsfrågor varje gång du postar ett nytt inlägg. Välkommen att logga in eller skapa nytt konto. Det är gratis!
Välj bild…
Ladda hem Svampguiden till din telefon!
Available in Google Play
Rekommenderat Svampguiden rekommenderar Kaffe.se för dig som vill ha riktigt gott kaffe med dig ut i svampskogen
Ny Version! Svampguiden+ är en ny och uppdaterad app för iPhone och iPad som nu äntligen också finns tillgänglig för dig som har Android!
Svamptork finns att köpa på svamp.se
Identifiera arter med hjälp av kameran i din iPhone