Kaffet är bryggt och äggmackorna är klara.Dimman ligger tät över Mjölby,men solen är på väg att bryta igenom!.Nu bär det iväg mot skogen.Hoppas på trattisar,blomkål,blek tagg m.m.Försöker med kamferliniment mot dom vedervärdiga älgflugorna!Återkommer med rapport om hur det funkade!.
Ge inte upp, det finns en morgondag….. för bleka taggsvampen! Idag tog jag med min lillebror till skogen (han har aldrig lyckats hitta trattkantarell). Jag lärde honom allt jag kan (nå det går väl fort). Vi fick ihop ca 10 l rödgul trumpet och ca 15 l trattkantarell, 3 l kantarell på 2,5 timme. Han var salig efter det. Vi har heller inga älgflugor. Det kan knappt bli bättre ;-). Jag håller tummarna att ni hitta taggsvampen snart.
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.