Smetade idag in mig med kamferolja inför svampjakten,efter ett tips här på forumet.Tro det eller ej,det funkade fullt ut!.Förra gången i dom här svamplokalerna hade jag 17 älgflugor på mig när jag kom hem.Idag hade jag ingen alls.Kanske en lyckträff men räkna med att jag kommer att använda oljan i fortsättningen!;)
Underbart:) Ska köpa in i veckan och testa! har en fråga bara efter att ha sökt lite. Är det kamferolja eller kamfersprit från apoteket du använder eller är det den eteriska oljan som man kan köpa i vissa butiker? Förmodar att det handlar om samma olja men i de medel man köper på apoteket kanske det finns andra ämnen i som hjälper till att hålla älglusen på avstånd?
Hittade iaf mkt intressant läsning om kamferoljan:)
Hej!
Var köpte du för olja,och vad kostade den? Läs Maddes inlägg också, för att få svar på våra frågor,tack på förhand.
Jag var i skogen igår och det var massor av älgflugor,en flög in i ögat trots glasögon och mössa.
Jag tog av mig kläderna på överkroppen (tur att det inte kom någon) innan jag gick in i bilen och jag hade så där 10-15 älgflugor som traskade runt!
Nu måste jag bekämpa dem!!!!!
Köpte kamferliniment på apoteket!Kostnad(dyrt)279 kr för 100 ml! Men det finns även i livsmedelsbutiker,kamferbaserade oljor och krämer som är billigare.Även om det var dyrt så var det helt underbart att slippa dessa marodörer! Jag tror att det medlet som håller dom på avstånd är just kamfer,så leta billigare alternativ i livsmedelsbutiken!Lycka till!
Beställde och fick hem eteriska oljor nu i veckan. Tog idag på mig kamferolja men fick 4 på mig. Tog då även på mig eukalyptus och fick sedan inte en enda på mig! Gick ändå i en älgtät skog som alltid brukar innehålla massor av älglössen. För min del blir det till att använda båda oljorna samtidigt då det ger bättre skydd än om jag bara använder en av dom.
Sök på http://www.crearome , där finns det till ett helt annat pris!
Ska genast beställa och prova.Hjortlusen tror att jag och hunden tillhör klövdjurssläktet.
Här hittade jag en sida med verkligt humana priser!
Vågar man handla när texten på flaskan inte är svensk?
http://baraban.se/kamferolja30ml-p-3988.html
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.