0 310 visningar

18 svar

Hade för bråttom...

Bengt Sandh

8 sep 2006 kl. 18:48

Bilderna kommer här!

0

Roffe

8 sep 2006 kl. 18:51

Hej Bengt; Mycket trevligt att se dina inlägg som är helt seriösa. Mera sånt tack.

0

Evus

8 sep 2006 kl. 18:52

Oj, vad fint, härliga bilder.
Där kan man snacka om svampkorgar också....

0

Bo Reyer

8 sep 2006 kl. 18:55

Har aldrig tidigare sett så vackra flugsvampar!

0

Bengt Sandh

8 sep 2006 kl. 19:01

Roffe, jag är alltid seriös men ibland på ett oseriöst sätt.

0

Lena M

8 sep 2006 kl. 20:15

Det var inte dåligt att du redan hittat så pass med trattkantareller och trumpetsvampGrattis, Lena

0

Bengt Sandh

8 sep 2006 kl. 20:17

Hej Lena!

Det kanske inte framgår riktigt av bilden men det är rödgul trumpetsvamp och inte trattkantareller.

0

Fortsätt

CJ N-län

8 sep 2006 kl. 21:15

med den seriösa ådran. Den är mer intressant än flamset du förmedlar ibland.

0

Fortsätt

Karin Hedén

8 sep 2006 kl. 21:18

Tack, förtrevligt och seriöst inslag! Ser fram mot fler sådana!

0

Snälla...

Evus

8 sep 2006 kl. 21:21

Varför håller somliga av er på att älta Bengt Sandhs olika egenskaper hela tiden?

Kolla in dom fina bilderna vet jag.

0

Snälla...

Hans Dahlqvist

8 sep 2006 kl. 22:15

Vi kanske “ältar” för att vi tycker att bidragen från den seriösa Bengt är mångfalt bättre än det andra som han skriver ibland. Svårare än så är det inte.

Så Bengt “keep up the good work”. Du blir nog mycket mer uppskattad och respekterad om du håller dig på den mer seriösa sidan.

0

Fortsätt

Bengt Sandh

8 sep 2006 kl. 23:04

Tack alla kommentatorer, men jag är den jag är och tänker fortsätta att vara så. Jag vet att många uppskattar min mindre seriösa sida och att många blir negativt berörda. Det är samma fenomen som varje dag ältas i massmedia där kritiker har åsikter om s.k. humorprogram. Somliga sitter framför TV:n och våndas medan andra gapskrattar. Det är det som är humorns stora trauma, alla kan inte tycka likadant och tur är väl det.

Ni som upprörs rekommenderas att ta lite mindre allvarligt på livet ibland och helt enkelt ignorera det ni tycker är trams.

En annan skämtare här på forumet är Bo Reyer vars humor jag ibland uppskattar, ibland inte. När jag inte gör det öser jag inte galla över honom för det och det gör ingen annan heller vad jag har sett.

Keep on smiling och ta för er i den härliga svampskogen önskar

0

Fortsätt

Kent G

9 sep 2006 kl. 06:15

Bo Reyers humor är ju något mer subtil än Bengts, därav utebliven “gallösning”.

0

Gunilla

9 sep 2006 kl. 07:00

Men jag älskar din humor Bengt-ju sjukare/sämre desto bättre!!!!Sluta aldrig med de inläggen!

0

Franco Matli

9 sep 2006 kl. 07:04

Bravo Bengt, så ska en svamp skörd se ut, en fröjd för en svampälskare
eller som vi italienare kallas-mykofager- svampätare.Du skulle få en bra slant för dina skatter om du ställde dig på en italiensk torg.

0

Man

När det gäller svamp har jag ingen humor!

9 sep 2006 kl. 07:15

skämtar inte om att äta vit flugsvamp på en ytterligt seriös svamsida där det uppenbart vistas rena “blåbär” i svampskogen.Sista idioten är inte född än så det är mycket möjligt att nåt pucko skulle få för sig att äta av den.

0

Britt-mari Häggbom

9 sep 2006 kl. 16:14

får man handla av dig?

0

Jonnie

9 sep 2006 kl. 21:48

Svart Trupetsvamp är något som jag förgäves letar efter då jag är ute, hittade ett bra ställe en gång, , men lyckades inte hitta till exakt rätt ställe, visst är det väl så att de återkommer på sama ställe, likt kantareller??

0

Soffi

10 sep 2006 kl. 10:55

Oj vad fint…..själv har jag halva skogen med mig hem efter en dag. *S*

Svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan

OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.
Du är inte inloggad, men kan svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan ändå genom att fylla i formuläret nedan. Är du regelbunden besökare på svampguiden kan du skapa ett konto för att slippa fylla i namn och säkerhetsfrågor varje gång du postar ett nytt inlägg. Välkommen att logga in eller skapa nytt konto. Det är gratis!
Välj bild…
Ladda hem Svampguiden till din telefon!
Available in Google Play
Rekommenderat Svampguiden rekommenderar Kaffe.se för dig som vill ha riktigt gott kaffe med dig ut i svampskogen
Ny Version! Svampguiden+ är en ny och uppdaterad app för iPhone och iPad som nu äntligen också finns tillgänglig för dig som har Android!
Svamptork finns att köpa på svamp.se
Identifiera arter med hjälp av kameran i din iPhone