Min gissning blir Trichia decipiens men jag tycker att den verkar ha ovanligt långa stjälkar och ovanligt många som är sammanvuxna.
De flesta myxomyceter är relativt vanliga, de är bara så små och lätta att förbise, det är bara under en väldigt kort period som de flesta är färgglada, endast några timmar, sedan mörknar de i färgen. Om man har möjlighet så kan man återvända till fyndplatsen några timmar senare och då har de med säkerhet förändrats betydligt. Om man har möjlighet så kan man lossa en bit av substratet och ta med dem hem MEN man måste vara mycket försiktig med dem då de är ytterst känsliga. Du kan kolla min hemsida http://skogensrst.vpsite.se/ så får du lite kött på bena.:)
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.