0 570 visningar

7 svar

Gråspett?

Lill, Skellefteå

7 okt 2011 kl. 10:49

Hej!
Vet att det här är ett svampforum, men det finns ju så mycket kunskap här så jag hoppas att någon kan svara på min fråga.
Satt en hackspett å trummade på husväggen i dag. Jag gick ut för att skrämma bort den för jag tog för givet att det var den vanliga större hackspetten, Men när jag kom ut såg jag att det inte alls var den. Utifrån min fågelbok kom jag fram till att det var en gråspett.
Finns det någon som vet om gråspetten är vanlig här uppe? Första gången jag får syn på en.

0

Birgitta Corbett

7 okt 2011 kl. 10:51

Lill, lite off topic, Biskopsmössan är nu torr. Den kommer i början på nästa vecka!

0

Lill, Skellefteå

7 okt 2011 kl. 11:12

Tack så mycket!
Jag väntar med spänning!!!

0

Jan A, Uppsala

7 okt 2011 kl. 11:27

0

Draken

7 okt 2011 kl. 11:30

Jag förökte lägga till en länk men kolla gärna Rapportsystemet för fåglar-Artportalen, tror att gråspetten har ökat från att ha varit mer sällsynt, lycka till

0

Lill, Skellefteå

7 okt 2011 kl. 11:44

Tack så mycket för svaren!

0

Irene A

7 okt 2011 kl. 11:55

Fågelobsar kan du hitta på Artportalen också.

0

gunhild i Kåddis

7 okt 2011 kl. 11:57

Hej Lill, jag brukar se den på fågelmaten på våren. (strax utanför Umeå. men inte varje dag.

Svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan

OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.
Du är inte inloggad, men kan svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan ändå genom att fylla i formuläret nedan. Är du regelbunden besökare på svampguiden kan du skapa ett konto för att slippa fylla i namn och säkerhetsfrågor varje gång du postar ett nytt inlägg. Välkommen att logga in eller skapa nytt konto. Det är gratis!
Välj bild…
Ladda hem Svampguiden till din telefon!
Available in Google Play
Rekommenderat Svampguiden rekommenderar Kaffe.se för dig som vill ha riktigt gott kaffe med dig ut i svampskogen
Ny Version! Svampguiden+ är en ny och uppdaterad app för iPhone och iPad som nu äntligen också finns tillgänglig för dig som har Android!
Svamptork finns att köpa på svamp.se
Identifiera arter med hjälp av kameran i din iPhone