0 490 visningar

6 svar

Frostvaxing

Jeanette P, Lulé

8 okt 2011 kl. 19:23

Jag har äntligen hittat Frostvaxing för första gången. Nu har jag försökt kolla runt på nätet om hur jag förvarar dessa bäst. Torkade eller förvällda? Någon som kan komma med några förslag :)

0

Boman

8 okt 2011 kl. 21:01

Vi äter dem direkt vid hemkomst. Har aldrig hunnit få så många att problemet uppstått.

0

Jeanette P, Lulé

8 okt 2011 kl. 22:21

Steker du dom bara rakt av då eller?
Jag hade väl den förhoppningen att jag skulle kunna spara lite till senare i vinter, men är kanske lika att äta dem på en gång :)

0

Boman

8 okt 2011 kl. 22:24

Steker sakta och länge i smör, tycker svamp blir bäst så.

0

"JAS" Helsingborg

8 okt 2011 kl. 22:33

Hittar man mycket tycker jag att man skall torka den då försvinner det slemmiga och den blir trevligare att handskas med när man sedan skall tillaga den. Förlorar absolut inte i smaken av detta.

0

Anne Jukkas

8 okt 2011 kl. 22:34

Jag torkar Frostvaxing när jag hittar större mängder. Det fungerar alldeles utmärkt med svamptork iaf.
Förlorar inget i smak.

0

Jeanette P, Lulé

9 okt 2011 kl. 09:04

Jag tog inte med så mycket då jag var ute, tänkte mest bara ta för ett smakprov, men fanns mycket där. Tyvärr har det ju regnat mkt här i höst så dom var slemmiga värre.. tog och spola av dom för att få bort smutsen. Så nu hoppas jag det blir någon torr dag så jag kan gå upp och hämta fler torra frostisar :). Då vet jag att torkning går bra iaf. Tack alla för er hjälp!

Svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan

OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.
Du är inte inloggad, men kan svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan ändå genom att fylla i formuläret nedan. Är du regelbunden besökare på svampguiden kan du skapa ett konto för att slippa fylla i namn och säkerhetsfrågor varje gång du postar ett nytt inlägg. Välkommen att logga in eller skapa nytt konto. Det är gratis!
Välj bild…
Ladda hem Svampguiden till din telefon!
Available in Google Play
Rekommenderat Svampguiden rekommenderar Kaffe.se för dig som vill ha riktigt gott kaffe med dig ut i svampskogen
Ny Version! Svampguiden+ är en ny och uppdaterad app för iPhone och iPad som nu äntligen också finns tillgänglig för dig som har Android!
Svamptork finns att köpa på svamp.se
Identifiera arter med hjälp av kameran i din iPhone