Fästingarna är aktiva länge än. De finns kvar tills det blir kallt, ner till minus 10! http://www.dt.se/nyheter/dalarna/1.3481582-fastingar-klarar-kylan-bra
Jag skulle börja med kläder av, skaka och dusch, sen kaffe:-)
Svamparna klarar sig så länge
Har kaffe i termos och avslutar skogsturen med en kåsa full, då slipper jag stressa för det iaf! Duschar bums, fästingar gillar mej riktigt ordentligt, rensar med ett glas vin, kollar kroppen igen, (det kliar ju ÖVERallt!!), och vid morgonduschen nästa dag ännu en grundlig check… Älglusflugorna är otäcka, och irro, men jag har taggat ner vad gäller dem, fästingarna är värre.
Sen jag började att använda eddika har jag inte haft en fästing på mig ,om jag är ute hela förmidagen måste jag ta på mig en gång mera efter några timar Älgflugorna har jag inte heller haft på mig och båda arter tyckar annars myckett om mig kan ha 10 fästingar eller älgflugor på mig men inte nu och det är billigt för en flaska eddika
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.