0 371 visningar

9 svar

Vildsvin

Siri

11 okt 2011 kl. 10:08

Är det verkligen 110% att vildsvin enbart går i skogen när det börjar skymma och att dom hör på långt håll att det är människa på gång..för jag ser ibland där dom har varit och bökat och tittar mig genast omkring ifall det skulle va nåt i närheten..för jag har hört att om dom är på den bogen så kan dom springa rätt fort..nån som har koll?

0

Bo E

11 okt 2011 kl. 12:37

jag har aldrig lyckats springa ifatt ett vildsvin

var bra nära en gång förra hösten men en träskmark kom emellan

det är mest prassel i buskagen man uppfattar innan de är väck

är du fotograf så är det nog specialobjektiv som gäller och som sagt, de rör sig ju nästan enbart i mörker så det är nog inte alla förunnat att ens få dem på bild?

0

Siri

11 okt 2011 kl. 13:10

De verkar gilla viss svamp iallafall för dom har varit på mina svampställen och ställt till det..

0

Tina Nordberg

11 okt 2011 kl. 13:24

Jag hade tur och bara kompaktkamera med långzoom.

0

Tina Nordberg

11 okt 2011 kl. 13:28

Provar igen då.

Vildsvin

0

Bo E

11 okt 2011 kl. 13:30

samma fenomen som jag råkade ut för nyss - ingen bild följde med - fick göra om det och då gick det bra

synd att man inte kan radera sina misslyckade inlägg…folk blir väl trötta

0

Bo E

11 okt 2011 kl. 13:31

oj

Gratulerar!

Vilka rara kultingar
!!!

0

Ewa Lilliesköld

11 okt 2011 kl. 13:31

Wow Tina…coola bilder!!!
:)

0

Siri

11 okt 2011 kl. 14:22

Jätte häftiga bilder! Men hur har man sinnesnärvaro att fota dom så nära Wow!

0

Boman

11 okt 2011 kl. 15:39

Det stämmer definitivt inte att de bara rör sig i skymning och i mörker. kommer du för nära där de ligger springer de, om de kan. Är det en sugga med smått så bör du akta dig.
Faran är olika beroende på var du bor. Här runt Sthlm är de så vana med folk, inträngda i små fläckar av skog mellan åkrar, bostäder och vägar eller sjö, inblandade med tamsvin dessutom, att man får passa sig. De har sprungit rakt emot oss flera ggr. Här bör man låta lite när man rör sig i skogen så de hör en och flyttar på sig.
Har nyss haft närkontakt med dem, kom hem från svampskogen nämligen.

Svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan

OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.
Du är inte inloggad, men kan svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan ändå genom att fylla i formuläret nedan. Är du regelbunden besökare på svampguiden kan du skapa ett konto för att slippa fylla i namn och säkerhetsfrågor varje gång du postar ett nytt inlägg. Välkommen att logga in eller skapa nytt konto. Det är gratis!
Välj bild…
Ladda hem Svampguiden till din telefon!
Available in Google Play
Rekommenderat Svampguiden rekommenderar Kaffe.se för dig som vill ha riktigt gott kaffe med dig ut i svampskogen
Ny Version! Svampguiden+ är en ny och uppdaterad app för iPhone och iPad som nu äntligen också finns tillgänglig för dig som har Android!
Svamptork finns att köpa på svamp.se
Identifiera arter med hjälp av kameran i din iPhone