Snyggt jobbat! Vi letar efter en gammal garderob med mått som passar våra ramar. Sprider ut dem lite överallt just nu. Bästa platsen hittills är duschhörnet på bottenvåningen, på en torkställning i fyra våningar. Fläkt på framför och allt är torrt på en natt!
Det tar tid att anpassa sig till att bo stort:-)
Kanon Gert!
Jag har ett förslag eller rättare sagt ett alternativ till metallnät, har lite dålig erfarenhet av dessa om man torkar mycket och i flera år så brukar metallnät fallera och rosta hur konstigt det än låter så är det så. Jag har byggt några stycken genom åren och i de senaste har jag använt “insektsnät” av plast, finns i byggvaruhusen, funkar mycket bra.
Jag har inte haft några problem.
Torken är ung. 10 år gammal. Nätet ser fräscht ut fortfarande.
Jag har försökt hålla det rent och i torrt utrymme. Du har ju rätt i att metaller oxiderar.
Rostfritt har jag också provat och det gick sämre. Kvaliteten på
nätet kan ju också påverka livslängden. Mässingnätet betalade jag 3-4 hundringar för.
Häller med om att Evermaten är suverän, men man måste hitta andra bra lösningar när den inte räcker till för att torka all svamp snabbt nog. ;)
Det har varit en sanslös svamphöst och när vi är ner till Västerbotten så är det intensivplockning som gäller under några få dagar. Jag vill få svampen på tork så fort som möjligt för att hålla hög kvalité.
Har som sagt ett torkskåp som bara stått och skräpat, rena turen att den inte åkt på tippen. Nu har jag ju hittat ett nytt användningsområde för den.
Nu är säsongen över för min del men jag kommer definitivt att testa torkskåpet om det kommer fler lika härliga svampår som det varit i år.
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.