0 403 visningar

27 svar

Franco i tidningen igen

Karl S

14 okt 2011 kl. 20:08

Kolla:
http://www.nvp.se/Nacka/Nacka/Plocka-svamp—ingen-picknick/

Mycket bra!
Håller han på så här kan han vinna över vår vän Klas J, i den ädla sportgrenen linsluseri 8=)

0

klas jaederfeldt

14 okt 2011 kl. 21:37

ja skall man vara med i någon tidning så skall man bo i närheten av sthlm, det bevisar att journalister är lata eller har dålig respeng. jag var mycket i tidningarna när jag jobbade på riksmuseet sthlm. mindre efter pensionering och att de måste hitta mej i Järna S.södertälje, för att inte tala om vad tyst det är nu när jag bor i V.Sörmland (Vingåker)

0

Franco i tidningen igen-klas

Ej 08

15 okt 2011 kl. 09:58

Sverige = Stockholm ,det vet du väl ,klas !

0

Lilla My

15 okt 2011 kl. 22:14

Kanonbra artikel :)

0

Högmod går före fall

17 okt 2011 kl. 10:40

Ständigt denne Matli. 4000 arter kan jag också bestämma med tillgång till rätt svampnycklar…
För övrigt finns det inga svampexperter, bara mer eller mindre kunniga människor.

0

Enelie, lkpg

17 okt 2011 kl. 12:06

Ja, vad ska man säga om alla dessa engångssignaturer?
Trollvarning?

0

Högmod går före fall

17 okt 2011 kl. 18:16

Tror du på tomtar också Enelie?

0

BaWa

17 okt 2011 kl. 18:50

Troll förekommer ofta på Internet, tomtar är inte lika vanliga.
Statistik visar att bakom trollen döljer sig oftast de som inte fick bli ordningsmän i skolan när de var barn.

0

Forskarstudenten

17 okt 2011 kl. 18:59

Vad döljer sig för historia bakom den som måste betona hur enormt många arter den kan då? Någon som aldrig fick bli forskare, eller?

0

Irene A

17 okt 2011 kl. 19:15

Och varför är engångssignaturer typ “Forskarstudenten” så jävla fega att de inte törs stå för vad de skriver?

0

Lugn i stormen!

Karl S

17 okt 2011 kl. 19:15

Typisk journalistfråga: hur många arter kan du? 4, 40, 400, 4000, 40000? Dum fråga kräver dumt svar. Det är inte fråga om att betona någonting alls. Dessutom är forskare ofta bland dem som bara kan ett fåtal arter, inom deras eget specialområde dvs.

0

Lugn i stormen!

H

17 okt 2011 kl. 19:21

Trevlig sandlåda det här. Hink och spade någon?

0

Lugn i stormen!

BaWa

17 okt 2011 kl. 19:24

Sandlådan skapas av engångssignaturer, typ H.
Beklämmande ändå att vuxna människor inte törs stå för vad de skriver….

0

Lugn i stormen!

Pochahontas

17 okt 2011 kl. 19:59

Så sorgligt när vi är fler som gläds åt reportaget om Franco att någon/några bara ska kasta skit.

0

Lugn i stormen!

"JAS" Helsingborg

17 okt 2011 kl. 20:23

Jo om de här engångssingnaturerna tycker det är ok att kasta skit omkring sig så kanske jag skall upplysa dem om att på och i skit växer en massa olika svampar, skålsvampar, bläcksvampar osv, nyckla dem om ni kan. Jag är säker på att Franco kan en hel del av dem utantill och utan nyckel:))))

0

Lugn i stormen!

H

18 okt 2011 kl. 09:39

BaWa: Om du tittar kring lite på forumet så ser du att jag skriver inlägg under H, således ingen engångssignatur! För övrigt säger inte BaWa mycket om personen bakom heller…

0

Lugn i stormen!

Kenneth B(ergroth)

18 okt 2011 kl. 10:18

Egentligen skulle det vara ganska trevligt att få hela namnet (och kanske t.o.m. bild och telefonnumret) i fall man vill fortsätta en diskussion privat!? Här är jag!

0

Lugn i stormen!

BaWa

18 okt 2011 kl. 22:39

H,
Om du har varit med på forumet ett tag som du ger sken av att du varit så skulle du nog ha klart för dig vem jag är.

0

Kenneth B

Birgitta Corbett

19 okt 2011 kl. 00:35

Du ser ut som en glad prick! Kul initiativ :)

0

Marina Jansson

19 okt 2011 kl. 10:02

För att återföra tråden till dess ursprungliga ämne:

Det var ett trevligt reportage i tidningen, och jag slås av hur mycket fler arter ni har på östkustten så här sent på hösten. Här i väst är det ganska enahanda nu.

0

Bah Va, vem?

H

19 okt 2011 kl. 16:53

Ooo så stor på sig man är då...Ingen idé att ge sig in i polemik med en sådan storhet!

0

Bah Va, vem?

Pochahontas

19 okt 2011 kl. 19:20

Vad är problemet?

0

Kenneth B

Draken

19 okt 2011 kl. 19:24

bra initiativ, vi kanske skulle börja med att lägga in bilder på oss alla???

0

jag

klas jaederfelt

19 okt 2011 kl. 20:05

bild på mej

0

jag

BaWa

19 okt 2011 kl. 20:07

Är det du till höger eller vänster klas ;-)
Fin bild!

0

Kenneth B

Tina Nordberg

19 okt 2011 kl. 20:07

Det är väl en bra idé.
Här kommer jag.

0

till vänster

klas jaederfeldt

19 okt 2011 kl. 20:09

å aftonbladets fotograf skall ha berömmer BaWa

0

tina

klas jaederfeldt

19 okt 2011 kl. 20:10

du e dej lik ser jag

Svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan

OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.
Du är inte inloggad, men kan svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan ändå genom att fylla i formuläret nedan. Är du regelbunden besökare på svampguiden kan du skapa ett konto för att slippa fylla i namn och säkerhetsfrågor varje gång du postar ett nytt inlägg. Välkommen att logga in eller skapa nytt konto. Det är gratis!
Välj bild…
Ladda hem Svampguiden till din telefon!
Available in Google Play
Rekommenderat Svampguiden rekommenderar Kaffe.se för dig som vill ha riktigt gott kaffe med dig ut i svampskogen
Ny Version! Svampguiden+ är en ny och uppdaterad app för iPhone och iPad som nu äntligen också finns tillgänglig för dig som har Android!
Svamptork finns att köpa på svamp.se
Identifiera arter med hjälp av kameran i din iPhone