Eftersom det blivit så mkt kantareller så har jag inte plats att torka mer, men hörde att det funkar i ugn. Någon som har ngt tips? Ska svampen ligga på bakplåtspapper? Vilken temperatur är den bästa? Hur lång tid tar det?
absolut inte torka kantareller !! då är det bättre att låta dom växa vidare i skogen. prova i stället att sylta kantareller i en klassiks 1 2 3 lag somkantarellerna får koka i några minuter. det är 1000 ggr bättre än att torka dem. smakar urgott till en viltpate eller vanlig leverpastej !!!!
Hej Tina. Jag har redan kollat bakåt i forumet men hittade inget specifikt tips för kantareller. Jag brukar torka på nät för att senare kunna ha det i svampsås. Funkar utmärkt, men nu är nätet fullt av diverse kantareller å soppar.
Behöver torka en del för jag å tjejen klarar inte av att äta 2, 6 kilo kantareller(efter rensning.) :)
Hej Nicke!
Här är en länk som kan passa http://svampguiden.com/forum_visa.asp?inr=186&fnr=1&sok=Konservera&Start=0&Offset=50&21
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.