Serie 1.
blivit tillryggalagd av vår älskade blåa planet runt den livgivande solen. Hösten har gjort sig ordentligt påmind och den första frostnatten är tillända här nere i södern. Jorden ångar i den uppstigande solens första strålar och svampskogen lockar och pockar borta på åsen. De skygga sångsvanarna betar på de ödelagda Skånejordarna inför sin resa mot söderns värme.
Serie 2.
Jag stannar till vid Böketofta och vid några kraftiga ekar står några riktigt vackra Koralltickor. Jag fortsätter in på en väg som jag aldrig åkt på och efter bara några hundra meter dyker en intressant blandskog upp och där hittar jag ytterligare en vacker korallticka som får följa med hem till grytan.
Serie 4.
Tyvärr tar vinden i och det känns kallt i nacken men skogen erbjuder så mycket vackert och intressanta svampar så det är bara att bita ihop och njuta av det som naturen har att erbjuda. Denna lurar mig flera gånger att tro att det vimlar av rökslöjingar men det är bara den snarlika svavelsljöjingen.
Serie 8.
Nu måste jag vidare och jag har spanat av den nya lilla skogsdunge som var så givande och humöret är på topp. Jag far vidare förbi Kågeröd och vidare mot Röstånga men jag kan inte låta bli att svänga av och ta en liten omväg över Konga. Jag stannar i korsvägen mot Konga Ö och tar en runda i ännu ett område som jag aldrig tidigare besökt. Det finns gott om trattkantareller men jag är inte ute efter dem, jag har så det räcker och blir över i skafferiet där hemma. Den Gul rottryffeln visar sig överallt och ibland kan man förstå att de i gamla tider undrade över denna märkliga varelse.
Serie 10.
Några sniglar pokulerar ogenerat på en bädd av boklöv. På en stubbe i närheten växer några ståtliga plattickor och ett trollsmör i närheten har blivit angripen av vad jag tror är Nectriopsis violacea.
Jag vill inte göra denna tråd för lång så resan fortsätter i en annan tråd. Hoppas att ni har haft det bra såhär långt.
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.