Nu har jag “vante” nr 2 klar.
Den är stickad i 2-tr garn svart naturligt ullgarn och sedan tre olika nyanser med lystickefärgat ullgarn.
Hatten är stickad i 2-tr ullgarn med lysticka och tovad i maskin.
Mönstret har jag hittat på själv.
Om det är någon som är intresserad att köpa färgat garn till pulsvärmare så kan du maila mig. Det går åt knappt ett halvt hg till hela “vanten”
Jag har massor med färger av små kvantiteter,jag kommer aldrig att kunna använda upp det själv.Om du vill ha mönster så får du det gratis.
Det är 2-trådigt och 3-trådigt ullgarn. naturtorp snabel a telia punkt com
Mvh Elisabeth
Svampplockar vante
Det tackar jag för att du samlar lystickor till mig JAS, Jag tror att det är dåligt med dem,jag har inte hittat en enda i år.
Birgitta mina vantar är inte till salu,men garn kan jag tänka mig sälja!
Du kan själv färga i saftmajan med blodspindelskivlingar varvat med garn,då blir garnet melerat.
Nu är det snart dags att plocka in kastrullerna för den här säsongen,jag färgar lila med lysticka just nu,jag får bara riktigt skarpa färger och inget kvar i efterbaden,jag skulle vilja ha lite ljusare färger,kanske skulle jag lyfta upp ullen lite tidigare så det blir färg kvar i badet,och forsätta att färga med ny ull!
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.