0 427 visningar

5 svar

Svampplockar vante 2

Elisabeth Jansson

17 okt 2011 kl. 12:41

Nu har jag “vante” nr 2 klar.
Den är stickad i 2-tr garn svart naturligt ullgarn och sedan tre olika nyanser med lystickefärgat ullgarn.
Hatten är stickad i 2-tr ullgarn med lysticka och tovad i maskin.
Mönstret har jag hittat på själv.
Om det är någon som är intresserad att köpa färgat garn till pulsvärmare så kan du maila mig. Det går åt knappt ett halvt hg till hela “vanten”
Jag har massor med färger av små kvantiteter,jag kommer aldrig att kunna använda upp det själv.Om du vill ha mönster så får du det gratis.
Det är 2-trådigt och 3-trådigt ullgarn. naturtorp snabel a telia punkt com
Mvh Elisabeth

Svampplockar vante

0

EG

17 okt 2011 kl. 16:25

DEn lila färgen faller mig i maken
Går det åt många lystickor att färga 1 hg garn?

0

Elisabeth Jansson

17 okt 2011 kl. 20:24

Det är svårt att säga i gram hur mycket som går åt,men den innehåller mycket färgämne för att vara en sådan liten svamp.
Om de är plockade samma höst så sägs det att det är mer färgämne i dem!

0

"JAS" Helsingborg

17 okt 2011 kl. 21:26

Vackert som en höstdröm:)
Jag håller utkik efter lystickor det vet du och jag hoppas att jag hittar några men än så länge har det varit “ingenting” ?

0

Birgitta F

17 okt 2011 kl. 21:34

....men så fint jag gillar de röda och är grymt avis på de lila och hatten…..vad kostar de röda ?

0

Elisabeth Jansson

18 okt 2011 kl. 13:31

Det tackar jag för att du samlar lystickor till mig JAS, Jag tror att det är dåligt med dem,jag har inte hittat en enda i år.

Birgitta mina vantar är inte till salu,men garn kan jag tänka mig sälja!
Du kan själv färga i saftmajan med blodspindelskivlingar varvat med garn,då blir garnet melerat.
Nu är det snart dags att plocka in kastrullerna för den här säsongen,jag färgar lila med lysticka just nu,jag får bara riktigt skarpa färger och inget kvar i efterbaden,jag skulle vilja ha lite ljusare färger,kanske skulle jag lyfta upp ullen lite tidigare så det blir färg kvar i badet,och forsätta att färga med ny ull!

Svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan

OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.
Du är inte inloggad, men kan svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan ändå genom att fylla i formuläret nedan. Är du regelbunden besökare på svampguiden kan du skapa ett konto för att slippa fylla i namn och säkerhetsfrågor varje gång du postar ett nytt inlägg. Välkommen att logga in eller skapa nytt konto. Det är gratis!
Välj bild…
Ladda hem Svampguiden till din telefon!
Available in Google Play
Rekommenderat Svampguiden rekommenderar Kaffe.se för dig som vill ha riktigt gott kaffe med dig ut i svampskogen
Ny Version! Svampguiden+ är en ny och uppdaterad app för iPhone och iPad som nu äntligen också finns tillgänglig för dig som har Android!
Svamptork finns att köpa på svamp.se
Identifiera arter med hjälp av kameran i din iPhone