0 302 visningar

8 svar

GPS - vilken då?

Hasse Rydberg

25 okt 2011 kl. 12:30

Jag är ute efter en bra terräng-GPS med “friluftskarta” så jag lätt kan lokalisera alla svampfynd och slutligen hitta tillbaka till bilen. Har använt jobbets GARMIN 60CSx, men den känns litet klantig, osnabb och omodern, men fr.o.m. april, är jag fri konsultfågel och behöver ha en egen GPS. Någon som kan tipsa på bra modell???

0

Stefan

25 okt 2011 kl. 16:10

Javisst kan jag det,jag håller själv på med geocaching och vet att Garmin släppte för någon vecka sedan en ny modell av etrex 10,20,30 som bådar gott speciellt 30

0

gunhild i Kåddis

25 okt 2011 kl. 17:53

Jag har en Garmin Dakota 20, räcker väl för mina behov. Det viktigaste är att se till att ha den med sig när man behöver den, även när man går på kända marker.

0

Karin W

25 okt 2011 kl. 22:40

Hej Hasse
Jag använder också Garmin 60CSx och måste säga att jag tycker den är väldigt bra. Jag tycker inte den inte är så långsam. Vad menar du med att den är klantig? Jag tycker det är viktigt att koordinaterna har en bra noggrannhet och det upplever jag att Garmin 60CSx har, även om den inte är så bra som GPS:en säger. Men det är väl som med allting annat, att det blir bättre och bättre, så nu finns det kanske någon GPS som är ännu bättre. Skriv gärna vad du kommer fram till om du börjar kolla olika modeller. Lycka till med konsultandet /Karin Wiklund

0

Ola R

26 okt 2011 kl. 11:04

Jag använder också Garmin 60CSx med Friluftskartan och är suveränt nöjd med den.

0

Draken

26 okt 2011 kl. 11:59

Jag har en Garmin
Gecco som har några år på nacken och undrar om jag ska köpa en ny eller vänta på att lägga in en app på min nya mobil som jag inte köpt ännu. Kan någon ge mig ett råd, använder karta o kompass och det funkar ju det med men som sagt den nya tekniken lockar.

0

Stefan

27 okt 2011 kl. 19:45

Iphone har inte samma noggrannhet som en renodlad gps men kan du leva med en felmarginal på ca 25 meter kör med Iphonen

0

Draken

28 okt 2011 kl. 09:17

Tack det var ett svar som jag verkigen behövde och den nya mobilen kan kanske vänta ett tag till.

0

Hassela

29 okt 2011 kl. 08:34

Är mycket nöjd med min Garmin Oregon. Har testat den nu i snart ett år. Enda minuset är den inbyggda digitalkameran som tyvärr ger dålig bildkvalité.

Svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan

OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.
Du är inte inloggad, men kan svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan ändå genom att fylla i formuläret nedan. Är du regelbunden besökare på svampguiden kan du skapa ett konto för att slippa fylla i namn och säkerhetsfrågor varje gång du postar ett nytt inlägg. Välkommen att logga in eller skapa nytt konto. Det är gratis!
Välj bild…
Ladda hem Svampguiden till din telefon!
Available in Google Play
Rekommenderat Svampguiden rekommenderar Kaffe.se för dig som vill ha riktigt gott kaffe med dig ut i svampskogen
Ny Version! Svampguiden+ är en ny och uppdaterad app för iPhone och iPad som nu äntligen också finns tillgänglig för dig som har Android!
Svamptork finns att köpa på svamp.se
Identifiera arter med hjälp av kameran i din iPhone