Jag är ute efter en bra terräng-GPS med “friluftskarta” så jag lätt kan lokalisera alla svampfynd och slutligen hitta tillbaka till bilen. Har använt jobbets GARMIN 60CSx, men den känns litet klantig, osnabb och omodern, men fr.o.m. april, är jag fri konsultfågel och behöver ha en egen GPS. Någon som kan tipsa på bra modell???
Hej Hasse
Jag använder också Garmin 60CSx och måste säga att jag tycker den är väldigt bra. Jag tycker inte den inte är så långsam. Vad menar du med att den är klantig? Jag tycker det är viktigt att koordinaterna har en bra noggrannhet och det upplever jag att Garmin 60CSx har, även om den inte är så bra som GPS:en säger. Men det är väl som med allting annat, att det blir bättre och bättre, så nu finns det kanske någon GPS som är ännu bättre. Skriv gärna vad du kommer fram till om du börjar kolla olika modeller. Lycka till med konsultandet /Karin Wiklund
Jag har en Garmin
Gecco som har några år på nacken och undrar om jag ska köpa en ny eller vänta på att lägga in en app på min nya mobil som jag inte köpt ännu. Kan någon ge mig ett råd, använder karta o kompass och det funkar ju det med men som sagt den nya tekniken lockar.
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.