Jag är en gammal svampplockare men en glad amatör i övrigt vad gäller svamp. Inspirerad av bl.a Svampguiden och alla ni jätteskickliga svampexperter här, vill jag nu lära mig mera om svampar. Jag har några svampböcker, men de utgår mest från själva plockandet. Nu skulle jag vilja få tips på några bra böcker att börja med. Jag har tittat på de referenser som finns här på SG, men de är nog svåra att få tag på, möjligen antikvariskt, men vilken/vilka ska jag börja med? Jag vill läsa om svampar inte bara titta på fina bilder och även sätta in dem i ett sammanhang, om ni förstår vad jag menar.
Tacksam för svar
Kanske bäst att tillägga att den inte innehåller alla arter (som det sägs ibland), och en del arter har fått nya namn resp. delats upp i flera, sedan boken skrevs. Men den är ändå en bra inspirationskälla (i mitt tycke fortfarande den bästa) för den som vill veta mera.
ett bra komplement an gammal bok men jättebra finns till salu här
http://www.bokborsen.se/Phillips%2C+Roger+%26amp%3B+Jacobsson%2C+Stig-bok-till-salu-17899901_1.htm
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.