0 1458 visningar

30 svar

TJOHO, Hopfällbar korg

Evus

9 sep 2006 kl. 17:34

Nu har jag lyckats hitta företaget där man kan köpa den hopfällbara svampkorgen med kniv som vi pratat om i tidigare tråd.

Jag vet inte om man får nämna företaget här, men det är i alla fall beläget i Stockholm.

Så här står det:

Citat:
“Artikelnamn: Korg med svampkniv
Artikelnummer: 98054
Leveranstid: 1-2 veckor
Min. antal: 1 st
Ca. pris vid köp av 50 st: 129 kr/st

Mushroom Set
Set med ihopfällbar korg och svampkniv.
Storlek 26x26x27 cm
Förpackning: presentkartong.
Minsta ordervärde: 2000 kr”
Slut citat.

Jag tänker ringa till dom på måndag och höra mig för vad priset blir vid mindre antal än 50 st och om man kan åka dit och hämta själv.

(Dom hade andra saker också som jag kan köpa så att priset kommer upp i 2000.)

Någon som är intressad att haka på?
Själv tänker jag köpa 2 set om det blir av.

Ni kan väl skriva här i denna tråd först innan jag ser hur många som vill, innan jag lägger ut min mailadress.

0

Nilsson

9 sep 2006 kl. 18:35

Evus!
Har du en bild på korgarna?

0

Bild

Evus

9 sep 2006 kl. 19:08

Hej Nilsson.
Här är bilden.

0

Nilsson

9 sep 2006 kl. 19:29

Tack , Evus!

0

Viktoria Stenqvist, Lund

9 sep 2006 kl. 22:00

hej
Av en slump hittade jag det här forumet då jag letade efter en sådan där “svampdag” på våra närbelägna biliotek. Din korg skulle passa mej perfekt då jag reser en del just nu och skulle vilja ha just en “portabel korg”. Jag hänger med. Kan du skicka per post. Jag förskottbetalar dej typ som på Tradera. Hur kommer man i kontakt med dej?

0

Marie1

10 sep 2006 kl. 09:24

Bra jobbat Evus, jag har haft fullt upp m rens och inte hunnit forska. Men vad dyra de är, moms tillkommer väl?
Jag menar i jämförelse med bokklubben då.

0

Evus

10 sep 2006 kl. 17:15

Jag håller med om att dom är lite väl dyra. Jag ska ringa i morgon och höra vad det exakta priset blir. Det är säkert moms som ska på också eftersom dom säljer till företag.
Om man går med i bok-klubben blir det ju billigare, men då får man ingen svamkniv och en sådan där stol vill jag inte släpa på i skogen. Sen så binder jag mig att köpa böcker…...
Får se vart det slutar.

Viktoria i Lund, om du fortfarande är intresserad när du får höra priset i morgon så kan väl jag kontakta dig. Jag kan kolla i “hitta.se”, jag är inte så pigg på att lämna ut mailadress så här i ett forum, vid närmare eftertanke. (om inte du vill lämna ut din)

Jag återkommer som sagt i morgon efter att jag prata med företaget.

0

Bild

Paula

10 sep 2006 kl. 18:36

Jag har precis fått hem en likadan korg, dessutom med en nätkorg inuti samt en hopfällbar stol att hänga över axeln på svamppromenaden. Pris 59, -
Obs! Utan svampkniv
Bonniers Bokklubb
http://www.bonniersbokklubb.se

0

Bild

per d

10 sep 2006 kl. 18:51

ursäkta, men varför är det så viktigt att svampkorgen är ihopfällbar ?? perfekta, gratis, svampkorgar finns i varje välsorterad livsmedelsaffär. och vem behöver en ihopfällbar stol att släpa runt på i skogen, det finns väl stubbar att sitta och vila på om man nu behöver det !

0

Bild

Evus

10 sep 2006 kl. 18:56

Ja det tycker du ja per d.
Då vet vi det.

0

Köpa korg

Viktoria i Lund

10 sep 2006 kl. 22:07

Hej igen!
ja det blir bra, även om bokklubbens pris var oslagbart. Eftersom inte jag heller vill skylta på ett öppet forum med namn, telefon, mail mm. samt inte finns på hitta.se så har jag nu skaffat en “skräp-mail” på hotmail. Skicka på sessan52@hotmail.com så kollar jag där om några dagar.

0

Köpa korg

Evus

10 sep 2006 kl. 23:39

Smart Viktoria.
Då mailar jag dig så snart jag vet priset.
Men kan du inte kolla mailet i morgon redan. För om jag ska beställa vill jag nog göra det i morgon för vi sticker ut och seglar på tisdag och om det inte blir storm och hagel blir vi ute till helgen. (en annan har ju friår…. :-)  )

0

Lisa A

11 sep 2006 kl. 08:12

Hej!
Jag vill också vara med. Perfekt julklapp. Tar gärn två uppsättningar. Hur går jag vidare?

0

Jag också!

Tanja V

11 sep 2006 kl. 08:50

Jag är också intresserad om priset inte blir astronomiskt. Evy - jag antar att du lägger ut mer info här när du har fått den?

0

Marita L

11 sep 2006 kl. 09:36

Jag vill också beställa ett par stycken, eller kanske fler.

0

J

11 sep 2006 kl. 10:03

Håller med per d, typiskt att det bara är tjejer som svarat på tråden om att köpa prylar :-)

vad är det för fel på en pappkasse för 1.50:-?

0

Lisa

11 sep 2006 kl. 10:25

Till J!
Skulle du bli glad för en pappkasse i julklapp?

0

J

11 sep 2006 kl. 10:40

Ja, om den var full med kantareller!

0

TJOHO, har pratat med företaget

Evus

11 sep 2006 kl. 12:22

Nu har jag pratat med företaget.
Man måste beställa minst 20 st, så det står fel att det är minst 1st.
Jag frågade om vad priset ( 129:-/50st) blev om man beställde mindre än 50st, hon svarade att kostnaden var marginell.
Moms läggs på och frakt (fast jag hämtar dom själv, så den slipper vi)
Jag skulle kunna tänka mig att det landar vid ca 200:-/st
Nu har jag fixat en mail, som jag bara använder nu, ni som är intresserade kan maila till mig.
Jag vill att du skriver ditt
Namn, adress, tel.nr. och mail.

Så kan vi ha den fortsatta kontakten i detta ämne via mail eller telefon.

Jag kommer att vara bortrest några dagar men kontaktar så fort jag kommer hem vi mail eller telefon.

eva.gustafsson@sikoteknik.se

0

Emalin

12 sep 2006 kl. 18:56

Jag är också intresserad av denna fantastiska produkt, är trött på papppåsar och min stora svampkorg orkar jag inte släpa på bussen om jag skall ut och plocka och saknar bil.

Jag har mailat dig nu!

/Malin

0

Jonnie

13 sep 2006 kl. 13:17

En plastpåse kan man också fälla ihop, kan man få för 1, 50 i vilken affär som helst, och i grälla färger eller med någon favvologga, , dessutom, man slipper också betala frakt (hoppas du nu inte tar illa upp Evus, jag skojar bara, vilket säkert per d också gjorde)

0

Ha ha

Emalin

13 sep 2006 kl. 14:39

Men med en papperspåse så kommer man inte undan om stilpolisen oförhappandes skulle dyka upp i skogarna.

En ihopfällbar korg däremot skulle stilpoliserna belöna med guldstjärna, haha!

0

Lysande idé killar...

Fia A

13 sep 2006 kl. 20:36

Tog en pappkasse och gick ut förra hösten. Det började ösregna. Pappret blev blött och trasade sönder. Efter att ha plockat svampen en två, tre gånger fick jag pytsa ihop dem i fickor och gamla smörgåspåsar. Hrmpf.

0

Birgitta D

13 sep 2006 kl. 21:24

Är med i klubben och kommer att beställa via dem

0

TJOHO, praktisk svampkorg

Evus

14 sep 2006 kl. 17:47

Grejen är väl inte att den är hopfällbar i sig. Men den verkar faktiskt praktisk.Sen gör det ju ingenting att den är hopfällbar under “lågsäsong” när den inte används.

Jag har mailat till er som har mailat mig….  :-))

0

mats 070-476 29 80

14 sep 2006 kl. 18:36

Har du några korgar över jag köper gärna?

0

mats

14 sep 2006 kl. 18:41

Vilken klubb?

0

TJOHO, Mats

Evus

14 sep 2006 kl. 18:59

Jag har svarat på ditt mail.

0

TJOHO, Mats

Birgitta D

14 sep 2006 kl. 22:50

bokklubben

0

Tomas

28 okt 2006 kl. 09:48

Hej Evus!
Fick ett napp då jag googlade på hopfällbar svampkorg och det var en person på auktions sajten Tradera, som sålde tvättkorgar för 70:- inklusive frakt och dom rymde ca 40 liter:)

0

Charina

28 okt 2006 kl. 09:51

En sån “tvättkorg” köpte jag i vår ICAaffär för 10 spänn i en sån där jättelåda.
Jag har 2 stycken

Svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan

OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.
Du är inte inloggad, men kan svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan ändå genom att fylla i formuläret nedan. Är du regelbunden besökare på svampguiden kan du skapa ett konto för att slippa fylla i namn och säkerhetsfrågor varje gång du postar ett nytt inlägg. Välkommen att logga in eller skapa nytt konto. Det är gratis!
Välj bild…
Ladda hem Svampguiden till din telefon!
Available in Google Play
Rekommenderat Svampguiden rekommenderar Kaffe.se för dig som vill ha riktigt gott kaffe med dig ut i svampskogen
Ny Version! Svampguiden+ är en ny och uppdaterad app för iPhone och iPad som nu äntligen också finns tillgänglig för dig som har Android!
Svamptork finns att köpa på svamp.se
Identifiera arter med hjälp av kameran i din iPhone