:o(
Mina riskor jäser! Jag har följt recept från receptsamlingen här och tryckt ner svampen under ytan med vattenfylld plastpåse. Men det pyser saltvatten och när jag öppnar patentlocket så kommer det ett kraftigt “PSCHT” och det bubblar i burken - den bär sej åt som kolsyrad dricka!!
Slänga? Koka om? Göra nytt? I så fall hur?
HJÄLP!!
Jag trodde ju att jag gjort rätt - vad det gäller hygienen så har jag vart rätt petig… Jag har ju kokat av riskorna innan jag varvade dem med salt så dom är ju “sterila”. Dom är ordentligt rensade innan dessutom. Burk och lock är diskade ordentligt i hett vatten o s v…
Men, men… skam den som ger sej! Jag hystar ut jäs-riskorna och testar igen! Det är ju ett bra år att misslyckas eftersom det bara är att gå ut i skogen och hämta nytt. :o)
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.