0 472 visningar

5 svar

Vad är det här?

Johnny C

14 nov 2011 kl. 14:38

Vad är det här?
Jag hittade den på en stubbe (bok) i Höör, Skåne.

Sitter på en bokstubbe, vad är det?

0

Bo E

14 nov 2011 kl. 15:11

Ser ut som nåt mögel på nåt ruttet???

Har oxå sett liknande nyligen och tror att de kan innehålla lite av varje från djurbajs till död råtta….

0

Johnny C

14 nov 2011 kl. 15:25

Ja man skulle nästan tro att det är mögel på något rutttet men jag är ganska säker på att det är en organism som växer på stubben. Det verkar inte innehålla något annat föremål dött eller levande.

0

Bo E

14 nov 2011 kl. 16:53

jag har petat lite i mina fynd och det jag trott mig finna däri har varit just något som påmint om ganska hårda bajskorvar och i ett fall något som jag antog var en död råtta och därmed lämnade därhän…uppfattade att det var något mjukt med skinn på...

nu finns ännu en fråga på forumet om detta fenomen så det måste vara något som hör årstiden till…

0

"JAS" Helsingborg

14 nov 2011 kl. 23:37

Du kan vara rätt säker på att det finns ett oprganiskt material som ger upphov till detta mögel, vanligtvis någon spillning, ser hundskit överallt i stadsnära skogar där hundägarna tror att det är vinter och inte behöver ta upp skiten men i stället lyser skiten som vita ulltussar fulla av mögelsvamp.

0

Bo E

15 nov 2011 kl. 12:32

verkar som jag är på rätt spår då...

och jag föredrar faktiskt att se vita ulltussar framför svarta bajspåsar som vissa dumma hundägare knyter ihop o lägger kvar på skogsstigarna!
Det om något är väl meningslöst!
ska man ta upp skiten ska den ju förpassas till en latrin!

Svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan

OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.
Du är inte inloggad, men kan svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan ändå genom att fylla i formuläret nedan. Är du regelbunden besökare på svampguiden kan du skapa ett konto för att slippa fylla i namn och säkerhetsfrågor varje gång du postar ett nytt inlägg. Välkommen att logga in eller skapa nytt konto. Det är gratis!
Välj bild…
Ladda hem Svampguiden till din telefon!
Available in Google Play
Rekommenderat Svampguiden rekommenderar Kaffe.se för dig som vill ha riktigt gott kaffe med dig ut i svampskogen
Ny Version! Svampguiden+ är en ny och uppdaterad app för iPhone och iPad som nu äntligen också finns tillgänglig för dig som har Android!
Svamptork finns att köpa på svamp.se
Identifiera arter med hjälp av kameran i din iPhone